چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
کد مطلب : 2926
جالب است ۰
برهان خبر - دوازده مقام سابق دولت جو بایدن که به دلیل سیاست‌ها آمریکا در مورد اسرائیل و جنگ غزه استعفا داده‌اند، می‌گویند اقدامات واشنگتن امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است.
سیاست‌های واشنگتن در مورد غزه، آمریکا را به خطر انداخته‌است
به گزارش برهان خبر به نقل از بی‌بی‌سی آنها در یک بیانیه مشترک گفتند که این سیاست‌ها باعث بی‌ثباتی بیشتر منطقه شده و "آمریکا را به یک هدف بالقوه تبدیل کرده است".

وزارت امور خارجه آمریکا قبلاً چنین ادعاهایی را رد کرده و به انتقاد خود از تلفات غیرنظامیان در غزه و تلاش‌هایش برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه، اشاره کرده است.

بیانیه مشترک مقامات سابق آمریکایی می‌افزاید: "حمایت دیپلماتیک آمریکا از اسرائیل و جریان مداوم ارسال اسلحه به تلاویو باعث شده که ما به طور انکارناپذیری در کشتارها و قحطی جمعیت محاصره‌شده فلسطینی در غزه همدست باشیم."

این مقامات سابق دولت، آمریکا را به اصرار بر یک "سیاست شکست‌خورده" متهم کرده‌اند که نه تنها برای مردم فلسطین ویرانگر بوده، بلکه آزادی بیان را نیز از بین برده و اعتبار آمریکا در تعهد به یک نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین را تضعیف کرده است.

این بیانیه مشترک در جای دیگری می‌گوید:
"منافع سیاسی و اقتصادی کشورمان در سراسر منطقه نیز به طور قابل‌توجهی آسیب دیده و اعتبار آمریکا در سراسر جهان به شدت تضعیف شده است، این در حالی است که آمریکا اکنون بیشتر از هر زمانی دیگر به این اعتبار نیاز دارد."

جاش پاول از جمله امضاکنندگان این بیانیه است که بر روابط کنگره در خصوص انتقال تسلیحات نظارت می‌کرد. او در ماه اکتبر استعفا داد. یک مقام سابق کاخ سفید، دو نفر از پرسنل سابق نیروی هوایی و یک افسر سابق ارتش در آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا نیز این بیانیه را امضا کردند.

 رژیم اسرائیل در پاسخ به  حمله حماس به جنوب اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، یک تهاجم گسترده را برای نابودی این گروه آغاز کرد.
از آن زمان تاکنون بیش از ۳۷۹۰۰ نفر در غزه کشته شده‌اند.
https://borhankhabar.ir/vdca.unuk49noi5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما