يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
کد مطلب : 2509
جالب است ۰
برهان خبر - همان طور که موفقیت در ورزش تابع برنامه ریزی جامع و بلندمدت است، شکست و ناکامی نیز دلایل خاص خود را دارد و نمی توان بدون آسیب شناسی لازم، نسخه رشد و توسعه نوشت. 
ناکامی پشت ناکامی، والیبال اسیر جاه طلبی آقایان/تصمیم مدیریتی اشتباه و سقوط آزاد والیبال 
به گزارش برهان خبر، افت تیم ملی والیبال ایران و شکست های متوالی در طول دو هفته برگزاری لیگ جهانی، شرایط نگران کننده ای را پیرامون والیبال کشورمان ایجاد کرده است.
جدا از اینکه به دنبال این شکست ها، حضوردر المپیگ پاریس را از دست دادیم، حالا دل نگرانیم که ادامه این شکست ها به حذف تیم ملی از لیگ جهانی منجر شود.

لیگی که حضور در آن را به سادگی به دست نیاوریم و سالها تلاش و سرمایه گذاری در تیم ملی صورت گرفت تا با نسل طلایی والیبال خود و البته استفاده از دانش مربیان شناخته شده ای چون "خولیو ولاسکو"، در عرصه این رقابت ها نام و اعتباری برای والیبال ایران دست و پا کنیم.اما صد حیف که در عرصه مدیریتی نتوانستیم لوازم و ابزار استمرار این موفقیت را به وجود آوریم تا امروز تیم ملی والیبال چوب بی تدبیری ها را بخورد.

خدا رحمت کند محمد رضا یزدانی خرم را که در طول مدیریت ۱۷ ساله خود در فدراسیون والیبال، زمینه های رشد و توسعه این رشته را بنا گذاشت تا محمد رضا داورزنی جانشین او کار چندان سختی را برای ادامه این راه پیش رو نداشته باشد.
همه چیز خوب پیش می رفت، اما در زمان حضور مسعود سلطانی فر در راس وزارت ورزش، داورزنی از والیبال ارتقا مقام یافت تا در عرصه معاونت قهرمانی و ورزش حرفه ای ایران، ایفای نقش کند.حضوری که باعث‌گسست در برنامه های والیبال شد تا از آن زمان تا امروز (قریب ۸ سال) والیبال ایران از ریل اصلی خود خارج شده و از برنامه های توسعه ای اش فاصله بگیرد.

ایراد اصلی این بود که داورزنی همواره گوشه چشمی به بازگشت داشت تا پیامد چنین نگاهی، فدراسیون را از ثبات مدیریتی دور و دورتر کند.

داورزنی در بازگشت دوباره به فدراسیون والیبال نیز آن مدیر ششدانگ گذشته نبود تا والیبال ایران روز به روز از جایگاه خوب خود در آسیا و جهان عقب نشینی کند.

در نظر بگیرید که ژاپن بعنوان قدرت سنتی والیبال آسیا، امروز دوباره به جایگاهی رسیده که مصاف با تیم ملی ایران به مثابه زنگ تفریح برایش شده تا چشم بادامی ها امروز با مربی فرانسوی با دانش خود و بازی ترکیبی شان، تنه به تنه قدرت های جهانی این رشته می زنند و از همه جهات رشد کرده اند.
یعنی خوب سرویس و اسپک‌می زنند، دفاع تیمی شان بی نقص است و توپ های عقب زمین را به خوبی جمع می کنند.
موضوعی که در تیم ملی ما عکس آن را شاهد هستیم و تا نخواهیم حقایق را بپذیریم سقوط آزاد والیبال ایران ادامه خواهد یافت.
جای تاسف دارد که رویکرد به مربی خارجی نیز هوشمندانه نیست تا امروز سرخورده از انتخاب "بائز" مربی برزیلی و فرانسوی، نقطه را سر خط گذاشته و از نو مسیر دیگری را پیش روی والیبال خود قرار دهیم.غافل از اینکه اگر به دنبال قوام و توسعه پایدار والیبال هستیم باید رویکرد و سیاست آموزشی ما از تیم های پایه تا بزرگسال یکی باشد و از این شاخه به آن شاخه پریدن پرهیز کنیم.
 
https://borhankhabar.ir/vdch.vnit23nmwftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما