پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
کد مطلب : 2932
حاجی دلیگانی در گفتگو با برهان خبر اعلام کرد؛ 

احتمال برگزاری جلسه فوق العاده در مجلس برای مراسم تحلیف رئیس جمهور 

جالب است ۰
برهان خبر - نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس از احتمال برگزاری جلسه فوق العاده در مجلس شورای اسلامی برای مراسم تحلیف رئیس جمهور خبر داد. 
احتمال برگزاری جلسه فوق العاده در مجلس برای مراسم تحلیف رئیس جمهور 
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برهان خبر با اشاره به حضور نمایندگان مجبس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه تا روز شنبه 30 تیر گفت: مجلس شورای اسلامی تا روز یکشنبه سی و یکم تیر جلسه ندارد و اگر روند کار مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید تا قبل از این تاریخ باشد، احتمالا مجلس شورای اسلامی جلسه فوق العاده برگزار خواهد کرد تا مراسم تحلیف در صحن مجلس و با حضور نمایندگان و سایر مقامات مسئول برگزار شود. 
 
وی افزود: به نظر می رسد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دور چهاردهم روز شنبه 16 تیر اعلام شود. پس از آن صحت انتخابات باید توسط شورای نگهبان بررسی و نتیجه تائید یا عدم تائید آن اعلام گردد. 

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور از سوی مقام معظم رهبری گفت: بعد از تائید صحت نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای محترم نگهبان، طبق بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، تنفیذ حکم رئیس‌جمهور از سوی رهبری انجام می شود و سپس مراسم تحلیف برگزار خواهد شد. 

حاجی دلیگانی با اشاره به مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در صحن مجلس شورای اسلامی گفت: طبق اصل 121 قانون اساسی رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌‏ای كه با حضور رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان تشكیل می‌‏شود، سوگند یاد می‏‌كند و سوگندنامه را امضاء می کند. 

متن سوگندنامه رئیس جمهور بدین شرح است؛ «بسم ‏الله‏ الرحمن‏ الرحیم. من به عنوان رئیس‏ جمهور در پیشگاه قرآن كریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‏‌كنم كه پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی كشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‏هایی كه بر عهده گرفته‌‏ام به كار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای كشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودكامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی كه قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت كنم. در حراست از مرز‏ها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی كشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم‏السلام قدرتی را كه ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فداكار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم.»
https://borhankhabar.ir/vdch.xnit23nwiftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما