چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
کد مطلب : 3352
پیشنهاد فعال حوزه روابط عمومی به دکتر پزشکیان؛

جوانان متخصص حوزه ارتباطات می توانند یاری گر شما باشند

جالب است ۰
برهان خبر - دکتر مینا نظری متخصص حوزه رسانه و ارتباطات به رئیس جمهور منتخب پیشنهاد کرد از جوانان متخصص حوزه ارتباطات و رسانه در حوزه های داخلی و بین المللی بهره ببرد.
جوانان متخصص حوزه ارتباطات می توانند یاری گر شما باشند
به گزارش برهان خبر، دکتر مینا نظری متخصص حوزه رسانه و ارتباطات به رئیس جمهور منتخب پیشنهاد کرد از جوانان متخصص حوزه ارتباطات و رسانه در حوزه های داخلی و بین المللی بهره ببرد.
در پیشنهاد مینا نظری خطاب به دکتر پزشکیان آمده است: 

به نام وطن و برای ایران
بِسمِ عالِم الغِیب و الشّهادَة
 
جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان
رئیس جمهور منتخب ملت شریف ایران

با سلام و احترام
     اینک که به عنوان رییس جمهور نخبه منتخب اقوام، نخبگان، بازنشستگان ،کارمندان، کارگران، نسل z، بانوان حق طلب و مردم دغدغه مند؛ می‌خواهید برای آینده ایران تصمیم بگیرید؛ می‌خواهم به عنوان ناظر انجمن بین‌المللی ارتباطات (WCFA) توجه شما را به شاخص‌های انقلاب جهانی روابط‌عمومی، اهمیت دیپلماسی رسانه، تحول جهانی ارتباطات، تعامل دوسویه جوامع انسانی در این حوزه و الزام ارتقای جایگاه روابط عمومی در سازمان‌ها جلب کنم. اطمینان دارم که به اهمیت ایجاد روابط و برقراری تعامل با نسل های مختلف کشور و تعامل با جهانیان واقف بوده و این منظومه را در سپهر سیاسی خود گنجانده‌اید.
در دنیای امروز، همه چیز وابسته به رسانه است و هیچ روش دیگری برای دوری از شفافیت وجود ندارد. اعتماد اصلی ترین چیزی است که رسانه ها می فروشند و اعتبار می تواند در 15 ثانیه از بین برود. فناوری مشاغل را متحول کرده و در این بین محتوا پادشاه ارتباطات بوده و منبعد صدا و تصویر حکومت می کند.
جناب آقای رییس جمهور! برای ارتقاء جایگاه بین المللی در حوزه های سیاسی، فرهنگی و مناسبات اقتصادی و تجاری باید از این ابزار قدرتمند به بهترین نحو استفاده کنیم.
در ایران، جوانان متخصص و با استعدادی در حوزه رسانه و ارتباطات وجود دارد که می‌توانند یاری‌گر شما در تمامی عرصه های داخلی و بین المللی باشند. این نسل خلاق و نوآور، مشتاق به کار و مشارکت در ساختن ایرانی آباد و توسعه‌یافته هستند.
استفاده از ظرفیت‌های این جوانان در حوزه‌های مختلفی از جمله:
• ارتباطات عمومی: برقراری ارتباط موثر با مردم، جلب اعتماد عمومی و ارتقای جایگاه روابط عمومی در سازمان‌ها
• روابط بین‌الملل: ارتباط با سایر کشورها، ایجاد فضایی برای همکاری و تبادل نظر و ارتقای دیپلماسی عمومی
• دیپلماسی رسانه‌ای: انعکاس تصویر واقعی ایران به جهان با بهره گیری از ابزار ها و مولفه های دیپلماسی رسانه ای، مقابله با جنگ روانی دشمنان و تقویت روایت ملی ایرانی
• اطلاع‌رسانی: ارائه اطلاعات دقیق و به موقع به مردم، ایجاد فضایی برای گفتگوی آزاد و توسعه فرهنگ شفافیت و پاسخگویی.
می‌تواند نقشی اساسی در تحقق اهداف دولت فخمیه برای ایران باشد. باید زمینه ای فراهم شود تا مردم بتوانند آزادانه ایده‌ها و نظرات خود را بیان کنند و در تصمیم‌گیری‌های مهم آگاهی و مشارکت داشته باشند. آزادی را بخش بندی نکنید چون هیچ کدام بر دیگری مقدم نیستند.
جناب آقای رییس جمهور! فعالین حوزه ارتباطات و روابط عمومی و رسانه های کشورهای مختلف اعلام آمادگی کرده‌اند که با ایران ارتباطات دو سویه و چند جانبه برقرار کنند و در برگزاری رویدادهای مختلف مشارکت داشته باشند. این امر می‌تواند فرصتی مغتنم برای ایران باشد تا روابط خود را با جهان تقویت کند، از تجربیات و دستاوردهای سایر کشورها در حوزه رسانه و ارتباطات استفاده کند و جایگاه ایران را در عرصه بین‌المللی ارتقا دهد. ایران مظهر مقاومتُ، اصالتُ، استقامت و خواستگاه اندیشمندان بزرگی است که اگر از تاریخ دنیا حذف کنیم شاید دیگر چیزی نماند.
در نهایت، ارتقای جایگاه روابط عمومی در سازمان‌ها می‌تواند به موارد زیر کمک کند:
• مدیریت موثر افکار عمومی: روابط عمومی با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مختلف می‌تواند به مدیریت افکار عمومی و ایجاد تصویری مثبت از سازمان در ذهن مخاطبان کمک کند.
• افزایش اعتماد عمومی: روابط عمومی با برقراری ارتباطی صادقانه و شفاف با مخاطبان می‌تواند اعتماد آنها را به سازمان جلب کند.
• مدیریت بحران: روابط عمومی در شرایط بحرانی می‌تواند به مدیریت بحران و کاهش پیامدهای منفی آن کمک کند.
• تقویت مسئولیت اجتماعی: روابط عمومی می‌تواند با اجرای برنامه‌های مسئولیت اجتماعی به ارتقای  سازمان در جامعه کمک کند.
جناب آقای دکتر پزشکیان، اندیشمندان علوم ارتباطات به این اجماع رسیده اند که با استفاده از ظرفیت‌های روابط عمومی و اطلاع رسانی می‌توان به اذهان جهانیان حکمرانی کرد. ارتباطاتی که منشا آن گفتمان است و گفتمانی که منشا صلح و توسعه است.
 
مینا نظری
ناظر انجمن جهانی ارتباطات (WCFA)
https://borhankhabar.ir/vdce.n8xbjh8xw9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما