پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
کد مطلب : 3391
جالب است ۰
برهان خبر - بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، روز چهارشنبه به قانونگذاران آمریکایی گفت که پس از پایان جنگ غزه حضور نظامی اسرائیل در منطقه جنگ زده ادامه خواهد داشت.
پیشنهاد نتانیاهو به ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران
به گزارش برهان خبر به نقل از المانیتور نتانیاهو گفت: اما برای آینده قابل پیش بینی، ما باید کنترل امنیتی اصلی را در آنجا حفظ کنیم تا از ظهور مجدد ترور جلوگیری کنیم و مطمئن شیوم که غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود.

نخست وزیر رژیم اسرائیل همچنین پیشنهاد ایجاد یک ائتلاف امنیتی با مذاکره آمریکا و اسرائیل در منطقه را داد که بر اساس پیشرفت توافقنامه ابراهیم، که هدف آن مقابله با تهدید فزاینده ایران است، تشکیل خواهد داشت.

سفر نتانیاهو به کاپیتول هیل در بحبوحه مذاکرات آتش بس و آزادی گروگان‌های اسرائیلی انجام می شود. ده‌ها دموکرات از جمله نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا و ویپ دیک دوربین، سخنرانی روز چهارشنبه را تحریم کردند.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا هم ترجیح داد به برنامه انتخاباتی خود پرداخته و در سخنرانی نتانیاهو حاضر نشود. با این حال به گفته کاخ سفید، هریس روز پنجشنبه با نتانیاهو دیدار خواهد کرد.

از زمان آغاز جنگ غزه حمایت از رهبری نتانیاهو در میان دموکرات‌ها کاهش یافته است. بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه، حملات اسرائیل به غزه بیش از ۳۸۹۰۰ کشته برجای گذاشته است که اکثر آنها زن و کودک هستند.

نتانیاهو در سخنرانی خود ادامه جنگ با حماس در غزه و همچنین درگیری ها با حزب‌الله لبنان و حملات حوثی‌های یمن را به عنوان عامل اصلی بی­ثباتی در منطقه معرفی کرد. او از قانونگذاران آمریکایی خواست تا کمک های امنیتی را برای ادامه مبارزه با گروه های شبه نظامی تسریع بخشند.

نتانیاهو همچنین با جسارت این اتهامات را رد کرد که اسرائیل نتوانسته است به درستی از غیرنظامیان غزه محافظت کند، زیرا ارتش این کشور به دنبال ریشه کن کردن حماس است. وی گفت که اسرائیل تا زمانی که توانایی­های نظامی حماس و حاکمیت آن در غزه را نابود و همه گروگان هایش را آزاد نکند، می جنگد.

نتانیاهو همچنین از این سخنرانی برای ضربه زدن به دادگاه بین المللی کیفری استفاده کرد. دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در حال پیگیری حکم بازداشت نخست‌وزیر و رئیس دفاع رژیم اسرائیل به اتهام جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت مرتبط با جنگ غزه است. نتانیاهو اتهامات دیوان بین‌المللی کیفری مبنی بر جلوگیری از ورود کمک‌های غذایی به غزه را «ساختگی کامل» خواند و گفت: ادعای دادگاه مبنی بر اینکه ارتش اسرائیل عمدا غیرنظامیان را هدف قرار داده است «تبلیغات حماس» است.

نتانیاهو همچنین به معترضان آمریکایی، به‌ویژه آنهایی که در پردیس‌های دانشگاهی به جنگ غزه اعتراض کردند، حمله کرد و مدعی شد که آنها از سوی ایران تأمین مالی می‌شوند و دانشگاه‌هایی مانند هاروارد را به دلیل عدم پاسخگویی قوی‌تر به تظاهرات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌ها مورد انتقاد قرار داد.

اعتراض در کنگره

چند مهمان در اتاق‌های کنگره آمریکا در حین سخنرانی پیراهن های زرد روشن با حروف قرمز که روی آن نوشته شده بود "هم اکنون توافق کنید" به تن کردند که به آتش بس با میانجیگری مصر و قطر اشاره داشت. این عده توسط نیروی انتظامی از محل برگزاری سخنرانی خارج شدند.

پلیس‌ آمریکا همچنین به اعتراض هزاران نفر در خیابان های واشنگتن در روز چهارشنبه که از قانونگذاران می‌خواستند حمایت از اسرائیل را پایان دهند، واکنش نشان داد.

نتانیاهو سخنان خود را با تشویق شدید به پایان رساند. اما پس از خروج از مجلس، او در درجه اول با قانونگذاران جمهوری خواه دست داد، زیرا دموکرات ها به سرعت خارج شدند. چاک شومر، رهبر اکثریت سنا (D-N.Y) که در ماه مارس نتانیاهو را "مانع" صلح خواند، قبل و یا بعد از سخنرانی با رهبر اسرائیل دست نداد.
https://borhankhabar.ir/vdch.wnxt23nxzftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما