شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
کد مطلب : 3422
جالب است ۰
برهان خبر - ویلیام برنز، رئیس سیا در رم با همتایان اسرائیلی و مصری خود و نخست وزیر قطر دیدار و در مورد آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌های رژیم اسرائیل گفت‌وگو خواهد کرد. 
سفر رئیس سیا به رم برای پیگیری توافق فلسطینی-اسرائیلی
به گزارش برهان‌خبر به نقل از رویترز یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت برنز روز یکشنبه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر و رؤسای اطلاعاتی مصر و اسرائیل دیدار خواهد کرد.

به گفته یک مقام غربی، یک منبع فلسطینی و دو منبع مصری، این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که اسرائیل به دنبال تغییراتی در طرح آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها توسط حماس است و خواسته‌های جدید رژیم اسرائیل می‌تواند توافق نهایی برای متوقف کردن درگیری‌ها را پیچیده کند.

یک مقام غربی گفت که مذاکره‌کنندگان اسرائیلی خواهان یک مکانیزم بازرسی برای جمعیت غیرنظامیانی است که به شمال غزه بازمی‌گردند. اسرائیلی‌ها می‌ترسند این جمعیت‌ بتوانند از جنگجویان حماس که هنوز در آنجا مستقر هستند حمایت کنند.

حماس این درخواست جدید رژیم اسرائیل را رد کرده‌است. به گفته منابع فلسطینی و مصری، اما یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که حماس هنوز آخرین پیشنهادها را که "در ساعات آینده" ارسال خواهد شد، دریافت نکرده است.

منابع مصری گفتند که یک نکته اختلافی دیگر بر سر درخواست اسرائیل برای حفظ کنترل مرز غزه با مصر است که قاهره آن را خارج از چارچوب توافق نهایی پذیرفته شده توسط دو طرف می‌داند.

سامی ابوزهری، مقام ارشد حماس، گفت: "نتانیاهو همچنان تعلل می‌کند. تاکنون تغییری در موضع او ایجاد نشده است."

خبر نکات اختلافی جدید در حالی منتشر شد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در مذاکراتی در واشنگتن با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژین اسرائیل، برای دستیابی به توافق نهایی بر آتش‌بس فشار آورده‌است.
https://borhankhabar.ir/vdcc.iq1a2bq0ila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما