دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
کد مطلب : 5459
جالب است ۰
برهان خبر - رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ایران هم قصد دارد عضو بانک بریکس شود، گفت: و ما در مورد اتصال شبکه‌های کارت و همکاری‌های مالی و پولی توافقات خوبی داشتیم.
فرزین: ایران عضو و سهامدار بانک بریکس می شود
به گزارش برهان خبر، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی، در حاشیه اجلاس بریکس، اظهار داشت: ما توافقات بسیار خوبی در زمینه مالی و پولی داشتیم. ایران در دوره‌ای که دبیر بریکس بود، توافقات خوبی با بانک مرکزی روسیه انجام داد و ما در مورد اتصال شبکه‌های کارت و همکاری‌های مالی و پولی توافقات خوبی داشتیم که همه آنها را در بریکس مطرح کردیم.

وی افزود: به عنوان مثال، امروز در بریکس موضوع پرداخت معاملات با ارزهای محلی یکی از مسائل مطرح شده بود و توافق بسیار خوبی در این زمینه حاصل شد. همچنین، توافقات خوبی در مورد پرداخت‌های ذخیره جهانی و استفاده از اوراق قرضه برای پرداخت‌ها صورت گرفت.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، در حال حاضر، سیستم مالی جهانی بیشتر بر اساس صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و کشورهای غربی بنا شده است. متأسفانه به دلیل تعاملات سیاسی با آن کشورها، امروز جهان به دنبال ترتیبات دیگری است. قطعاً در چارچوب کشورهای عضو بریکس چنین ترتیباتی بین اعضا برقرار خواهد شد.

فرزین ادامه داد: ما سیستم پرداختی بین کشورها بر اساس ارزهای محلی داریم که یکی از موضوعات این جلسه بود. چین، روسیه و ایران به شدت به این موضوع علاقه‌مند هستند. ما به سمت انجام معاملات با ارزهای محلی با دیگر کشورها پیش رفته‌ایم و در حال کاهش نقش دلار آمریکا در معاملات بین‌المللی هستیم. روسیه نیز پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته است.

او همچنین گفت: فکر می‌کنم کشورهای بریکس به خوبی توسعه یافته‌اند و قطعاً در آینده توسعه بیشتری خواهند داشت. بانک توسعه جدیدی که توسط بریکس ایجاد شده است می‌تواند بسیاری از اهداف توسعه کشورهای عضو بریکس را دنبال کند، زیرا امروز بانک جهانی در چارچوب اهداف ایالات متحده و کشورهای غربی عمل می‌کند. ما امیدواریم که بانک توسعه جدید این نقش را برای کشورهای عضو بریکس ایفا کند و ما قصد داریم عضو این بانک شویم.
https://borhankhabar.ir/vdce.n8nbjh8eo9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما