شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
کد مطلب : 5601
جالب است ۰
برهان خبر - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به بیانیه نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا تاکید کردند که جزایر سه گانه همواره ایرانی بوده و خواهد بود و تا ابد متعلق به ایران است.
نمایندگان مجلس: جزایر سه‌گانه متعلق به ایران است تا ابد
به گزارش برهان خبر، نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه  ۲۵ مهر در بروکسل برگزار شد؛ در انتهای بیانیه پایانی این نشست با طرح ادعاهایی واهی علیه تمامیت ارضی ایران، آمده است: « ما از ایران می‌خواهیم به اشغال سه جزیره امارات عربی متحده، تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، که نقض حاکمیت امارات متحده عربی و اصول منشور سازمان ملل متحد است، پایان دهد.»

در واکنش به این بخش از بیانیه،‌ سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه تاکید کرد که جزایر سه‌گانه همیشه متعلق به ایران بوده‌ و تا ابد نیز چنین خواهد بود. دوران سیاست خبیثانه «تفرقه بینداز و حکومت کن» اروپایی‌ها در منطقه ما مدت‌های مدیدی است که به سر رسیده است.

تعدادی از نمایندگان ‌مجلس نیز با انتشار مطالبی در صفحات شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس به بخشی از بیانیه نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا درباره جزایر سه‌گانه ایرانی واکنش نشان دادند که در زیر می خوانید:

علیرضا سلیمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس:

«جزایر سه گانه همواره ایرانی بوده و خواهند بود. اسناد فراوان کتابخانه ‌و موزه‌های کشورهای اروپایی و نیز کشورهای منطقه بخوبی در این مورد گویا است. البته سابقه برخی کشورهای غرب آسیا آنقدر نیست که در مورد تاریخ با آن‌ها بتوان صحبت کرد.»

مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس:

« یک تذکر جدی به همسایه جدید ما:

نیم نگاهی هم به تاریخ ما و خود بیندازید و هیچ وقت درباره خاک مقدس ایران رویاپردازی نکنید...

اگر هم در توهم جزایر ما هستید، بسم الله ... بجای حرف پوچ زدن، عمل کنید تا بجای دست دوستی ما، مزه مشت فولادین را بچشید.»

ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

« جزایر سه گانه متعلق به ایران است تا ابد؛ این را همه دنیا بداند به خصوص امارات و شوراهای عربی اروپایی.»

سیدمحمود نبویان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

« اتحادیه اروپا مجددا ماهیت اصلی خود یعنی ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه و همچنین خوی اشغالگری خود را، به نمایش گذاشته است (بیانیه مشترک با شورای خلیج فارس برضد ایران و ادعای مالکیت امارات بر جزایر سه‌گانه ایرانی). سابقه استعماری آنها در طول تاریخ را فراموش نمی کنیم.»

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار:

« حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک ریشه در دوره‌های هخامنشی، اشکانی و ساسانی دارد. حاکمیت جمهوری اسلامی بر جزایر سه گانه تا ابد باقی خواهد ماند. اتحادیه اروپا و سایر کشورهایی که در این موارد اظهارنظر می کنند تاریخ مطالعه کنند؛ جمهوری اسلامی اهل باج نیست.»

زینب قیصری نماینده تهران:

« گزافه گویی اتحادیه اروپا و حمایت از ادعاهای پوچ شورای همکاری خلیج فارس در خصوص جزایر ایرانی، علاوه بر اینکه آشکارترین نشانه از مسیر نادرست این اتحادیه در قبال جمهوری اسلامی ایران است، بیشتر تلاشی مذبوحانه برای تنفس مصنوعی به رژیم منحوس اشغالگر صهیونیستی است که باید به آنها پاسخ محکم دهیم.»
https://borhankhabar.ir/vdcd.z0k2yt09fa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما