سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
کد مطلب : 5716
جالب است ۰
برهان خبر - استاندار جدید تهران به تشریح برنامه‌های خود پرداخت و با تأکید بر اینکه ساماندهی اتباع مهمترین اولویت استان تهران است، گفت: باید توسعه متوازن در سطح شهرستان‌های استان صورت بگیرد.
ساماندهی اتباع مهمترین اولویت استان تهران
به گزارش برهان خبر، محمد صادق معتمدیان پس از مراسم معارفه‌اش در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های خود اظهار کرد: برنامه‌های کلانی که در قالب برنامه هفتم مصوب شده و ریل گذاری قانونی که مجلس شورای اسلامی مشخص کرده را دنبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اجرا و تحقق سیاست‌ها در برنامه ماست اما چیزی که به عنوان اولویت پیگیری می‌کنیم، تمرکز بر مسئله‌های اصلی و روز استان تهران استان است، افزود: توسعه متوازن در سطح شهرستان‌های استان باید انجام بگیرد.

استاندار تهران با بیان اینکه ارتقاء شاخص‌های توسعه به خصوص در بحث زیرساختی و عمرانی باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد و این اولویت ما خواهد بود، تأکید کرد که توجه به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را در نظر داریم و امروز بالغ بر ۱۴۵۰ پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که نیازمند نگاه ملی و تمرکز در استفاده از توسعه فضاهای آموزشی، توسعه فضاهای درمانی، بیمارستانی است و در مجموع ارتقاء شاخص‌هایی که پایین‌تر از میانگین کشوری است را در نظر داریم.

معتمدیان اضافه کرد: در حوزه‌های اجتماعی مهم‌ترین موضوع مطالبه و سیاست‌های اصلی دولت در خصوص ساماندهی اتباع بیگانه و طرد اتباع غیر مجازی است که امروز در مناطق مختلف سکونت دارند و ان‌شاءالله این کار با همکاری وزارت کشور و استانداری تهران در اولویت ما قرار خواهد گرفت.

وی درباره آلودگی هوای تهران عنوان کرد: در کنار شهرداری و شورای شهر تهران و شهرداری‌های مناطق ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم که موضوع آلودگی هوا را با توجه به قانون هوای پاک اجرا کنیم که این از تکالیف قانونی دستگاه‌ها است و با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد.

معتمدیان درباره مشکلات حمل و نقل عمومی در استان تهران نیز گفت: زیرساخت‌ها و نوسازی باید توسط حمل و نقل عمومی انجام بگیرد و ما تلاش می‌کنیم با توجه به ظرفیت‌های قانونی‌مان برای این امر کمک کنیم. بحث حمل و نقل ریلی بین شهری هم یکی از اولویت‌هایی است که در دولت چهاردهم در استان تهران با جدیت و همکاری وزارت دنبال می‌کنیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش ایسنا در مورد برنامه‌های استانداری برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران گفت: یکی از وظایف استانداری‌ها بحث نظارت، راهبری و اقدامات برنامه‌های کلان است که در این زمینه دستگاه‌هایی که مسئولیت دارند باید به وظایف قانونی خودشان عمل کنند. چنانچه کوتاهی، تساهل و تسامح در نظارت انجام شده باشد حتما برخورد قانونی انجام خواهد گرفت و ان‌شاءالله به کمک دستگاه‌ها بخصوص شهرداری که مسئولیت دارد، خواهیم رفت.
https://borhankhabar.ir/vdca.6nmk49n0i5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما