دوشنبه ۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
کد مطلب : 2700
جالب است ۰
برهان خبر - بحرین در سال ۲۰۱۶ روابط خود را با ایران قطع کرد، اما پس از نزدیک شدن روابط عربستان سعودی و ایران در سال گذشته، روابط آن‌ها نیز بهبود یافت.
توافق بحرین و ایران برای ادامه گفتوگوها 
به گزارش برهان‌خبر به نقل هز الجزیره وزارت خارجه بحرین اعلام کرد، پس از دیدار وزرای خارجه دو کشور در تهران، بحرین و ایران توافق کردند گفت و گوهایی را برای برقراری مجدد روابط سیاسی آغاز کنند.

این دیدار روز یکشنبه میان عبداللطیف بن راشد الزيانی، وزیر خارجه بحرین و علی باقری کنی، سرپرست وزارت خارجه ایران، در تهران انجام شد. آقای الزيانی در جریان شرکت در اجلاس گفت و گوی همکاری آسیا در ایران حضور دارد.

در این نشست، دو طرف توافق کردند تا سازوکارهای لازم را برای آغاز گفت و گو بین دو کشور برای بررسی چگونگی ازسرگیری روابط سیاسی میان خود ایجاد کنند.

بحرین و ایران بیش از یک دهه است که اختلافات دیرینه‌ای دارند. منامه در سال ۲۰۱۶ پس از تشدید تنش میان متحد خود، عربستان سعودی و ایران، روابط خود را با تهران قطع کرد. بحرین همچنین ایران را به دخالت در جنبش اعتراضی ضد دولتی در سال ۲۰۱۱ که توسط جامعه شیعه این کشور رهبری می‌شد، متهم کرد. این اعتراضات پس از ورود نیروهای سعودی به بحرین سرکوب شد.

عربستان سعودی نیز در سال ۲۰۱۶ روابط خود را با ایران قطع کرده بود، اما سال گذشته با میانجی‌گری چین، این روابط را احیا کرد و از آن زمان، روابط بین ایران و بحرین نیز گرم‌تر شده است.

خبرگزاری‌های ایران اوایل ژوئن گزارش دادند که بحرین از طریق روسیه درخواست برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با ایران را ارائه کرده است.

همچنین پادشاه بحرین، در ماه مه اعلام کرد که این کشور به دنبال بهبود روابط با ایران است.
https://borhankhabar.ir/vdca.wnuk49n0w5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما