شنبه ۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : 2815
جالب است ۰
برهان خبر - هر دو نامزد در مورد رنج فلسطینیان و تأثیر جنگ اسرائیل بر غزه سکوت کردند، در حالی که معترضان نزدیک محل تجمع کردند.
ترامپ: بایدن یک «فلسطینی بد» است
 به گزارش برهان خبر به نقل از الجزیره دونالد ترامپ، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را "یک فلسطینی بسیار بد" خواند که نمی‌خواهد به اسرائیل کمک کند تا "کار حماس در جنگ غزه را تمام کند.

ترامپ در مناظره اخیر خود با بایدن در ایالت آتلانتای جورجیا گفت: "او شبیه فلسطینی‌ها شده، اما آنها هم او را دوست ندارند زیرا او یک فلسطینی بسیار بد و ضعیف است."

آیه زیاده، مدیر سازمان مسلمانان آمریکایی برای فلسطین، به الجزیره گفت که عبارت "فلسطینی بد" کاملاً نژادپرستانه است و استفاده از عبارت "فلسطینی" به عنوان یک توهین نشان‌دهنده عمق نژادپرستی است که در اینجا وجود دارد.

در حالی که سیاست خارجی و خاورمیانه بارها در طول مناظره این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بارها مطرح شد، رنج فلسطینیان و تأثیر تهاجم اسرائیل به غزه که از ماه اکتبر تاکنون بیش از ۳۷,۷۰۰ نفر کشته را در پی داشته است، به ندرت ذکر شد.

تامیر قرموت، استاد مؤسسه تحصیلات تکمیلی دوحه، گفت که مناظره نشان داد چگونه هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه اراده خود را برای پایان دادن به جنگ و حمایت از ایجاد یک کشور فلسطینی از دست داده‌اند.

او گفت: "تمرکز بحث بر روی یک کشور فلسطینی نبود، بلکه بر حمایت از اسرائیل و بهترین راه حمایت از این رژیم بود."

ترامپ گفت اسرائیل می‌خواهد جنگ ادامه یابد و باید ادامه یابد. هنگامی که از او پرسیده شد آیا از تأسیس یک کشور فلسطینی برای تأمین صلح در منطقه حمایت می‌کند، ترامپ تردید کرد و گفت: "باید ببینم."
https://borhankhabar.ir/vdch.znit23n6mftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما