سه شنبه ۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸
کد مطلب : 2734
جالب است ۰
برهان خبر - نماینده شاهین شهر 20 تذکر به وزرا داد و 26 سوال هم از وزرا مختلف مطرح کرده است. که در این میان مرتضوی وزیر تعاون با دریافت سه ذکر و سه سوال در صدر انتقادات این نماینده قرار دارد.
46 تذکر و سوال نماینده شاهین شهر از وزرا/مرتضوی در صدر تذکرات و سوالات 
به گزارش خبرنگار برهان خبر، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی اخیرا 20 تذکر به وزرا داد و 26 سوال هم از وزرا مطرح کرده است. 
 
این تذکرات کتبی بوده که در صحن مجلس قرائت می شود و سوالات هم در دستور کار کمیسیونهای تخصصی مجلس قرار می گیرد و وزرا باید با حضور در مجلس پاسخگوی این سوالات باشند. 
20 تذکر این نماینده؛ 

از 11 وزیری که تذکر دریافت کردند، مرتضوی وزیر تعاون و رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در صدر تذکرات این نماینده قرار دارند.  

1-  تذکر به صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص عملکرد ضعیف مهدی آشتیانی مدیر عامل شرکت دخانیات ایران برای اجرا نکردن قانون تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در این شرکت.  
 
2-تذکر به بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، در مان و آموزش پزشکی در خصوص لزوم ادامه تولید داروی گیاهی (حصا-آ) در صورت داشتن مجوز قانونی و پزشکی  
 
3- تذکر به احمد وحیدی وزیر کشور در خصوص لزوم حل مشکل کامیونداران و خودروهای سنگین باربری درون شهری شهرستانهای شاهین شهر، برخوار و میمه  
 
4- تذکر به علی اکبر محرابیان وزیر نیرو لزوم تعیین تکلیف زمین های کشاورزانی که به دلیل کم آبی بلا استفاده گردیده است. 
 
5-تذکر به امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی در خصوص لزوم پیگیری حقوق سامداران (برخی از کارکنان شاغل و بازنشسته آجا) در طرح جواد الائمه (ع) موضوع واگذاری پادگان 06 منطقه پاسداران تهران. 
 
6-تذکر به رحیمی وزیر دادگستری لزوم عمل به مواد قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت در خصوص اقدام به انجام آزمایشات لازم ذکر شده در قانون. 
 
7-تذکر به رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش درباره لزوم رفع مشکل کمبود مدارس دولتی در مقطع متوسطه اول و دوم در شهرستان شاهین شهر و میمه 
 
8-تذکر به محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در خصوص خرید محصول جو با نرخ مناسب تضمینی و جلوگیری از واردات بی رویه این محصول 
 
9-تذکر به محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی لزوم تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکاری که محصول خود را تحویل داده اند اما هنوز وجه آنرا دریافت نکرده اند. 
 
10-تذکر به صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی لزوم تجهیز بیمارستانهای شریعتی و غرضی به تجهیزات پزشکی لازم و تامین پزشک متخصص و نیروی کادر درمانی به منظور ادامه خدمت رسانی به بیماران  
 
11- تذکر به رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش لزوم تسهیل در روند جذب نیروهای خرید خدمات آموزشی در نظام آموزش و پرورش. 
 
12-تذکر به رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش لزوم رفع مشکل سامانه دریافت مجوز برای مدارس پیش دبستانی مهدالرضا. 
 
13- تذکر به رضا مراد صحرایی وزیر آموزش لزوم جبران در پرداخت هدیه روز معلم به معلمان خرید خدمات آموزشی و حق التدریسی. 
 
14-تذکر به احمد وحیدی وزیر کشور لزوم اعطای تسهیلات جهت تعویض تاکسی ها و خودروهای فرسوده به استناد قانون هوای پاک. 
 
15-تذکر به عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات لزوم عمل به انجام تعهد در خصوص بازنشستگان کشوری شرکت مخابرات پس از واگذاری. 
 
16-تذکر به جواد اوجی وزیر نفت در خصوص لزوم رفع تبعیض در پرداخت مزایا بین کارکنان رسمی و قراردادی در شرکت ملی گاز. 
 
17-تذکر به صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تسریع در اجرای قانون بودجه سال 1400 و 1401 درباره تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در شرکت گلدشت نمونه اصفهان که تا پایان بهمن سال 1400 مشغول بکار بوده اند. 
 
18-تذکر به مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی لزوم دستور اقدام به متوقف کردن ( الزام به بکارگیری مجری ذیصلاح) در ساخت و ساز به ویژه ساخت و سازها به دلیل افزایش هزینه ها، تعطیلی بخش خصوصی مسکن به دلیل افزایش هزینه های ناشی از آن، افزایش قیمت مسکن و نارضایتی عمومی. 
 
19-تذکر به بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در شرکت گلبهار (زیر مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی) که تاپابان بهمن ماه سال 1400 مشغول بکار بوده اند. 
 
20-تذکر به مهرداد بذرپاش لزوم رفع مشکل فروش بلیط هواپیمایی مسیر اصفهان به مشهد. 
 
27سوال این نماینده از وزرا بدین شرح است؛

از 14 وزیری که مورد سوال قرار گرفتند، محرابیان وزیر نیرو، مرتضوی وزیر تعاون، خاندوزی وزیر اقتصاد، و حیدی وزیر کشور در صدر سوالات این نماینده قرار دارند.  
 
1-سوال از علی اکبر محرابیان وزیر نیرو دلیل عدم امضای قرارداد الحاقی حجم پساب مصرفی توسط نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان. 
 
2-سوال از علی اکبر محرابیان وزیر نیرو درباره علت تصرف بستر قنوات، انهار طبیعی، کانالهای عمومی، رودخانه ها، مسیلها و بستر مردابها و برکه های طبیعی که خشک شده توسط اشخاص و چرا وزارت نیرو بر اساس وظیفه قانونی خود از تصرفات غیر قانونی این چنینی ممانعت بعمل نمی آورد؟ 
 
3-سوال از سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارائی در خصوص اجرا نشدن تکالیف قانون بودجه سال 1402 و دلایل اجرا نشدن این تکالیف؟ 
 
4-سوال از رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص علت عدم تامین نیروی خدماتی مدارس شهرستانهای شاهین شهر، برخوار و میمه. 
 
5-سوال از مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در خصوص محقق نشدن وعده های داده شده درباه اجرای قانون جهش مسکن در راستای تحقق عرضه سالانه حداقل یک میلیون واحد مسکونی پس از گذشت سه سال از تصویب این قانون. 
 
6- سوال از احمد وحیدی وزیر کشور در خصوص بی عدالتی و تبعیض درباره پرداخت اعتبارات خشکسالی و حق کشت و تخصیص و رهاسازی حقابه کشاورزان شهرستانهای شاهین شهر، برخوار و میمه نسبت به مناطق دیگر. 
 
7-سوال از علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در خصوص بی عدالتی و تبعیض درباره پرداخت اعتبارات خشکسالی و حق کشت و تخصیص و رهاسازی حقابه کشاورزان شهرستانهای شاهین شهر، برخوار و میمه نسبت به مناطق دیگر. 
 
8-سوال از علی اکبر محرابیان وزیر نیرو چرا علیرغم اعلام آمادگی بخش غیر دولتی شهرستان برخوار برای تصفیه بهینه پساب فاضلاب و استفاده در مصارف فعلی و سایر مصارف شهرستان برخوار اقدامی از سوی آن وزارتخانه صورت نمی گیرد؟. 
 
9-سوال از رحیمی وزیر دادگستری علت عدم اجرای قانون الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل 44 قانون اساسی توسط متولیان اجرا در دستگاه قضائی چیست؟. 
 
10-سوال از علی اکبر محرابیان وزیر نیرو چرا نسبت به تبدیل وضعیت نیروهای شاغل اپراتورهای شرکتی پست های انتقال و فوق توزیع برق منطقه ای استان اصفهان علیرغم مکاتبات انجام شده و پیگیری های چندین ساله و مستمر ذینفعان اقدام نمی شود. 
 
11-سوال از سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارائی در خصوص دلیل عدم واریز سهم عوارض قانونی موضوعات ذیل به حساب شهرداریها و دهیاری ها چیست؟. 
 
12-سوال از صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه چرا مجموعه هایی که در زمان شاغلی ایثارگران، حق ایثارگری را به این گروه پرداخت نکرده اند، را پاسخگو نمی کنید تا حقوق این قشر که اکنون بازنشسته شده اند، اعاده شود؟ 
 
13- سوال از عباس علی آبادی وزیر صمت درباره سهم قانونی مجتمع طلا موته که به دلیل بهره برداری خسارات و آسیب های ناشی از آن بر ساکنان روستای موته تاثیرگذار است، چه میزانی بوده است؟. 
 
14-سوال از عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به چه علت سازمان خصوصی سازی و وزارت ارتباطات بر اجرای تعهدات مصوب شده شرکت مخابرات در زمان واگذاری به بخش غیر دولتی، نسبت به حقوق بازنشستگان و شاغلین خود نظارت لازم را انجام نداده است. 
 
15-سوال از عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چرا در برخی از نقاط جاده اصفهان به تهران که بعضا مناطق گردشگری و مسکونی در مسیر آن قرار دارد به شبکه آنتن دهی تلفن همراه متصل نمی شود. 
 
16-سوال از صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به چه علت کسورات بازنشستگان فرهنگی با تاخیرات زیاد به حساب صندوق قرض الحسنه و حساب تعاونی فرهنگیان واریز می شود. 
 
17-سوال از احمد وحیدی وزیر کشور درباره دلیل عدم واریز سهم عوارض قانونی موضوعات ذیل به حساب شهرداریها و دهیاریها چیست؟. 
 
18-سوال از صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چرا جهت اصلاح حقوق و دستمزد کار گرانی که بدون اختیاردر شرایط تعدیل نیرو پایان خدمت قرار می گیرند، لایحه اصلاحی از سوی دولت درخواستی نمی شود. 
 
19-سوال از سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارائی چرا به تکلیف قانونی بودجه 1402 مبنی بر تخصیص سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول علیرغم قولها و وعده های مسئولین عمل نمی شود. 
 
20-سوال از بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، در مان و آموزش پزشکی در خصوص دلیل دریافت مبالغ هنگفت خارج از تعرفه مصوبات با عنوان زیر میزی توسط برخی از پزشکان در مراکز درمانی جهت مداوای بیماران چیست.

21-سوال از احمد وحیدی وزیر کشور چرا وزارت کشور به تعهدات خو در خصوص احقاق حقوق شهرداریهای شاهین شهر و خورزوق از محل طرح ورزشگاه اصفهان عمل نمی کنند. 
 
22- سوال از علی اکبر محرابیان وزیر نیرو به چه دلیل مفاد تفاهم نامه شش جانبه ای که به دلیل تضییع حقوق مجریان برق ساختمان مورد اعتراض انجمن صنفی کارگران ساختمانی تخصصی برقکاران قرار گرفته اصلاح نمی شود. 
 
23-سوال از جواد اوجی وزیر نفت دلیل عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان صنعت نفت که سالهاست پیگیر آن هستند، چیست؟ 
 
24- سوال از محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چه علت منابع لازم جهت احداث مجموعه فرهنگی هنری شاهین شهر تامین نمی شود و اقدامی جهت تکمیل و بهره برداری کتابخانه عمومی شهر گز و مجتمع فرهنگی هنری رودکی شهر دولت آباد صورت نمی گیرد؟ 
 
25-سوال از مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در اجرای قانون جهش تولید مسکن، پس از گذشت سه سال از تصویب چرا مشکل کمبود زمین و ساخت مسکن در شهرستانهای شاهین شهر، میمه و برخوار حل نمی شود؟ 
 
26-سوال از عباس علی آبادی وزیر صمت علت عدم جانمایی مناسب و ایجاد زیر ساخت های لازم و تامین امکانات مورد نیاز جهت انتقال و استقرار واحدهای تولیدی آخر علیرغم مصوبات و پیشنهادات کارگروه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و تصویب سند بهسازی و نوسازی صنعت آجر استان چیست؟.
https://borhankhabar.ir/vdch.xnit23nqkftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما