شنبه ۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : 2822
جالب است ۰
برهان خبر - اسلامی گفت: بدین ترتیب نفر اول و نفر دوم به عنوان بالاترین آرای این دوره به شورای نگهبان معرفی می‌شوند، براساس قانون جمعه بعدی به عنوان زمان برگزاری مرحله دوم در ۱۵ تیر ماه خواهد بود.
براساس قانون جمعۀ بعدی دور دوم انتخابات برگزار می‌شود
به گزارش برهان خبر، سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه آقایان «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» به دور دوم انتخابات راه یافتند گفت: تائید صحت انتخابات با شورای نگهبان است و به موجب اصل ۱۱۷ قانون اساسی و مواد قانون انتخابات ریاست جمهوری هیچکدام از نامزدها نتوانستند اکثریت مطلق ارا را بدست بیاورند. 

نتایج رسمی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام شد.
اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور بیان کرد: براساس اعلام آمار اولیه به شرح زیر است:

تعداد کل شعب شمارش شده: ۷۰۰۳

تعداد شهرستان شمارش شده: ۱۱۶

تعرفه‌های شمارش شده: ۲۳۷۲۸۶۶

مسعود پزشکیان: ۹۷۳۰۵۲

سعید جلیلی: ۹۶۳۶۱۵

محمد باقر قالیباف: ۳۴۱۰۵۶

مصطفی پورمحمدی: ۱۵۶۲۵

وی با بیان اینکه این آمار برای شورای نگهبان ارسال می‌شود گفت: تائید صحت انتخابات با شورای نگهبان است و به موجب اصل ۱۱۷ قانون اساسی و مواد قانون انتخابات ریاست جمهوری هیچکدام از نامزدها نتوانستند اکثریت مطلق ارا را بدست بیاورند. 

اسلامی گفت: بدین ترتیب نفر اول و نفر دوم به عنوان بالاترین آرای این دوره به شورای نگهبان معرفی می‌شوند، براساس قانون جمعه بعدی به عنوان زمان برگزاری مرحله دوم در ۱۵ تیر ماه خواهد بود. 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: بعد تائید صحت انتخابات و اعلام اسامی ۲ نفری که باید در گردونه رقابت در مرحله دوم قرار بگیرند با اعلامی که وزارت کشور خواهد داشت، تبلیغات انجام می شود و زمان انجام تبلیغات به گونه ای است که تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات، تبلیغات خواهد بود. 

وی گفت: کلیه تمهیداتی که باید در مرحله دوم در دستور کار ستاد انتخابات قرار بگیرد، انجام شدخ و تعرفه ها چاپ شده و اماده ارسال به استانها است و از فردا بعد از تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبات، ارسال را خواهیم داشت. 

سخنگوی ستاد انتخابا
https://borhankhabar.ir/vdcf.0d0iw6dc0giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما