سه شنبه ۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳
کد مطلب : 2735
جالب است ۰
برهان خبر - خط راه‌آهن رشت به بندر انزلی در دریای خزر در تاریخ ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) افتتاح شد و بخش دیگری از کریدور بین‌المللی حمل‌ونقل شمال-جنوب را در منطقه آسیای مرکزی تکمیل کرد.
اتصال ریلی ایران به دریای خزر افتتاح شد
به گزارش برهان خبر به نقل از ریلوی گازتا این خط با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور ایران، ایگور لویتین، دستیار رئیس‌جمهور روسیه، شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و ایگور بابوشکین، فرماندار استان آستراخان، به همراه سفیران چند کشور همسایه افتتاح شد.

پروژه راه‌آهن رشت-کاسپین که از استان گیلان در شمال ایران عبور می‌کند، یک خط ریلی سراسری را در ایران از دریای خزر به بندرعباس در خلیج فارس تکمیل می‌کند. این خط به عنوان بخشی از کریدور بین المللی شمال-جنوب  (INSTC)، بارهای ترکیبی را که بین شمال اروپا، حوضه ولگا و شبه قاره هند از طریق مسیرهای ریلی و دریایی حمل خواهد کرد. انتظار می‌رود این کریدور زمان حمل‌ونقل بین سن پترزبورگ و بمبئی را به حدود ۱۰ روز کاهش دهد، در حالی که با استفاده از مسیرهای دریایی طولانی‌تر، این زمان ۳۰ تا ۴۵ روز طول می‌کشد.

کریدور شمال-جنوب به طور مشترک توسط ایران، آذربایجان و روسیه در حال توسعه است و همچنین شامل خط ریلی است که اکنون در حال ساخت در امتداد ساحل غربی دریای خزر بین رشت و شهر مرزی آستارا در آذربایجان است.

افتتاح این خط یک تحول تاریخی محسوب می شود که ظرفیت کشور را برای جابه جایی بار ترانزیتی از طریق راه‌آهن به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. این خط قادر خواهد بود تا ۷ میلیون تن در سال به همراه ۶۰۰ هزار مسافر را حمل کند.

این خط ریلی جدید یک پیشرفت مهم برای زیرساخت های حمل و نقل در منطقه است و نقش مهمی در تسهیل تجارت و تقویت اقتصادهای منطقه ای ایفا خواهد کرد.
https://borhankhabar.ir/vdci.parct1aywbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما