چهارشنبه ۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : 2753
جالب است ۰
برهان خبر - سفیر روسیه در ایران گفت: ما مطمئن هستیم که انتخابات در ایران به خوبی و بدون مشکل جدی برگزار می‌شود و مردم ایران می‌توانند نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.
روند کار درباره توافق‌ جامع همکاری ایران-روسیه به اتمام رسیده است
به گزارش برهان خبر، «الکسی ددوف»، سفیر مسکو در تهران در ارتباط با نگاه این کشور به انتخابات ریاست جمهوری ایران اظهار کرد: ما مطمئن هستیم که انتخابات به خوبی و بدون مشکل جدی در ایران برگزار می‌شود و مردم ایران می‌توانند نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی با بیان این‌که ما امیدواریم که وقتی دولت جدید در ایران تشکیل می‌شود روابط ایران و روسیه همچنان ادامه پیدا کند و شاهد توسعه همکاری‌های ۲ جانبه بین دو کشور باشیم، تصریح کرد: در واقع امیدواریم روندی که در حال حاضر در مورد توسعه همکاری‌های ۲ جانبه بین ایران و روسیه شکل گرفته در دولت جدید نیز ادامه پیدا کند و روند توسعه همکاری‌های ۲ جانبه عوض نشود.

این دیپلمات ارشد روس در تهران همچنین در مورد آخرین روند نهایی شدن توافق جامعه همکاری میان ایران و روسیه گفت: هفته گذشته هیات ایرانی شامل مقامات وزارت خارجه به روسیه سفر و در آنجا در مورد نهایی کردن این توافق‌نامه رایزنی کردند، مباحث خوبی انجام شد و ما در آخر کار هستیم.

سفیر روسیه در ایران با بیان این‌که یکی از علت‌های به تعویق افتادن نهایی شدن این توافق‌نامه موضوع روند هماهنگی بین‌نهادی در داخل ایران بود، گفت: خوشبختانه در روز یکشنبه ۲ موافقت‌نامه تاسیس و چارچوب فعالیت مراکز فرهنگی ایران و روسیه و موافقت‌نامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات از سوی آقای مخبر برای اجرا که چندی پیش در مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود ابلاغ شد و در همین چارچوب می‌توانیم بگوییم روند کار در مورد توافق‌ جامع همکاری میان ایران و روسیه به اتمام رسیده است.

وی تاکید کرد: احتمالا با توجه به روند و هماهنگی‌های فنی که باید در این ارتباط انجام شود همچنین از دیگر سو برگزاری انتخابات زودرس ریاست جمهوری در ایران، امضای نهایی این توافق در دولت بعدی در ایران یعنی دولت چهاردهم انجام شود.
https://borhankhabar.ir/vdci.warct1aypbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما