چهارشنبه ۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
کد مطلب : 2759
جالب است ۰
برهان خبر - اسرائیل و آمریکا توافق کردند تا نشست مشترک درباره ایران را که هفته گذشته توسط کاخ سفید به دلیل اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل لغو شده بود، از سر بگیرند.
نشست آمریکا و اسرائیل در مورد ایران
به گزارش برهان خبر به نقل از آکسیوس، هدف هز تشکیل گروه مشورتی استراتژیک آمریکا و اسرائیل (SCG) که در سال ۲۰۰۹ در دوران دولت اوباما ایجاد شد، بحث و بررسی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

این گروه کاری توسط مشاوران امنیت ملی اسرائیل و آمریکا هدایت می‌شود و شامل نمایندگانی از سازمان‌های امنیت ملی، سیاست خارجی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم اسرائیل است. گروه مذکور از مارس ۲۰۲۳ تاکنون نشستی نداشته است. 

نشست جدید این گروه قرار بود پنجشنبه گذشته برگزار شود، اما کمی قبل از شروع آن توسط کاخ سفید لغو شد. علت لغو نشست هم ظاهرا انتشار ویدئویی از سوی نتانیاهو در خصوص عدم تحویل تسلیحات آمریکا به رژیم اسرائیل بوده‌است.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری در روز پنجشنبه گفت: "ویدئوی نتانیاهو بسیار ناامیدکننده، پیچیده و نگران‌کننده بود. ما نگرانی خود را در سطوح مختلف به دولت اسرائیل ابراز کردیم."

مقامات ارشد اسرائیلی و آمریکایی گفتند که تاریخ نشست جدید هنوز تعیین نشده است، ولی انتظار می‌رود در اواسط ماه جاری میلادی باشد.

قرار است یک هیئت ارشد رژیم اسرائیل برای این نشست به واشنگتن سفر کند.

اسرائیل مدعی است ایران تلاش‌هایی را برای توسعه هسته‌ای خود در دستور کار قرار داده‌است. این در حالی است که ایران بارها اعلام کرده که قصد توسعه تسلیحات هسته‌ای را ندارد.
https://borhankhabar.ir/vdce.n8wbjh8fo9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما