چهارشنبه ۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶
کد مطلب : 2762
جالب است ۰
برهان خبر - دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) اعلام کرد که سودان همچنان به سوی هرج و مرج پیش می‌رود و بحران انسانی در حال وخیم‌تر شدن است.
ادامه بحران انسانی در سودان
به گزارش برهان‌خبر به نقل از خبرگزاری شینهوا OCHA در به‌روزرسانی اخیر خود در روز دوشنبه گفت: "زندگی ۸۰۰ هزار نفر  از جمله زنان، کودکان، مردان، سالمندان و افراد دارای معلولیت که آواره شده‌اند، در خطر است. زیرا بمباران و گلوله‌باران در مناطق پرجمعیت ادامه دارد که باعث آسیب گسترده به غیرنظامیان می‌شود و خدمات اساسی که به شدت به آنها وابسته‌اند را مختل می‌کند."

گمان می‌رود حدود ۱۴۳ هزار نفر از الفاشر، پایتخت ایالت شمال دارفور سودان، به دلیل درگیری‌ها بین نیروهای مسلح سودان (SAF) و نیروهای شبه‌نظامی حمایت سریع (RSF) جابه جا شده باشند.

ابراهیم عبدالله خطیر، مدیرکل وزارت بهداشت ایالت شمال دارفور، گفت: "درگیری‌های شدید در الفاشر و اطراف آن بیش از ۳۰۰ نفر را به کام مرگ کشانده است."

سودان از ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ شاهد درگیری‌های مرگبار بین SAF و RSF بوده است. این درگیری‌ها تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر را به کام مرگ کشانده و بیش از ۸.۸ میلیون نفر را در سراسر کشور سودان آواره کرده است،
https://borhankhabar.ir/vdci.qarct1ayrbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما