دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
کد مطلب : 2876
جالب است ۰
برهان خبر - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از آبستراکسیون در این کمیسیون برای تعویق انتخابات هیئت رئیسه خبر داد و گفت: نمایندگان منتسب به جبهه پایداری جلسه کمیسیون را از حداکثر انداختند. 
آبستراکسیون در کمیسیون اجتماعی برای تعویق انتخابات هیئت رئیسه
مجید نصیرپور سردهایی، نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار برهان خبر، با اشاره به تشکیل نشدن جلسه دیروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دیروز یکشنبه قرار بود مثل همه کمیسیونهای تخصصی مجلس، جلسه کمیسیون اجتماعی هم برقرار و انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون برگزار و یک رئیس، 2 نائب رئیس، 2 دبیر و یک سخنگوی کمیسیون انتخاب شود. 

وی با بیان اینکه در داخل کمیسیون برای تعیین هیئت رئیسه کمیسیون، 2 گروه فعال هستند، افزود: یک گروه نمایندگان اصولگرا منتسب به جبهه پایداری هستند. چون این عده برای هیئت رئیسه کمیسیون کاندیدا دارند و از آنجا که بین خودشان برای انتخابات هیئت رئیسه به جمع بندی نرسیدند، ترجیح دادند از شرکت در جلسه کمیسیون خودداری کنند. 

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیسیون 23 عضو دارد، افزود: از آنجا که باید حداقل 16 نماینده از 23 نماینده عضو کمیسیون در جلسه حضور می‌داشتند تا جلسه رسمی باشد، 11 عضو این کمیسیون در جلسه حضور نیافتند و کمیسیون نصاب لازم را برای تشکیل جلسه نداشت و انتخابات برگزار نشد. 

نصیرپور با اشاره به آسیب این اقدام گفت: با توجه به تعطیلی سه هفته ای مجلس، کار کمیسیون اجتماعی سه هفته به تاخیر افتاد چون با برگزاری انتخابات هیئت رئیسه می توانستیم در این سه هفته برنامه ریزی کنیم و وارد کار اصلی خود شویم. 
 
وی افزود: برگزاری انتخابات هیات رئیسه این کمیسیون به جلسه بعد کمیسیون موکول شد. 
 
آبستراکسیون به معنای حضور نیافتن عمدیِ گروهی از نمایندگان مجلس در هنگام رأی‌گیری، به‌قصدِ از اکثریت انداختن مجلس و جلوگیری از تصویب یک لایحه یا طرح است که در هنگام رأی‌گیری به‌عنوان یک حربه به‌کار گرفته می‌شود.
https://borhankhabar.ir/vdce.f8wbjh8vp9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما