چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
کد مطلب : 4013
جالب است ۰
برهان خبر -امروز در صحن مجلس و در جلسه رای اعتماد اتفاقی عجیب افتاد و آن اینکه 2 وزیر پیشنهادی که همزمان نماینده هم بودند، بعنوان نماینده به خودشان رای اعتماد دادند. 
اتفاقی عجیب در جلسه رای اعتماد/وزرای پیشنهادی که در مجلس به خودشان رای دادند 
به گزارش خبرنگار برهان خبر، مجلس دوازدهم با 290 نماینده کار خود را آغاز کرد. اما با رئیس جمهور شدن مسعود پزشکیان از 16 تیر امسال عدد نمایندگان به 289 نماینده رسید. 
بعد از معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی نام 2 نماینده مجلس در لیست 19 نفر کابینه دیده شد. 

احمد دنیا مالی نماینده بندر انزلی که هم اکنون وزیر ورزش و جوانان است و غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد نیز وزیر جهاد کشاورزی. بنابراین عدد نمایندگان به ۲۸۷نفر رسید. 

بعدازظهر امروز دهمین جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم تشکیل شد. 

در زمان رای گیری 288 نماینده در صحن مجلس حاضر بودند و در رای گیری شرکت کردند. این عدد نمایندگان حاضر در صحن مجلس علاوه بر آنکه بدان معناست که تنها یک نماینده در صحن مجلس حاضر نبود و غیبت داشت، از طرف دیگر این بدان معناست که دنیا مالی و نوری قزلجه که تحت عنوان وزرای پیشنهادی به مجلس معرفی شدند هم در صحن مجلس حضور داشته و در رای گیری برای وزرای پیشنهادی شرکت کردند. 

به عبارت دیگر این 2 نماینده در آن واحد هم نقش نمایندگی را داشتند و هم نقش وزرای پیشنهادی را. 

حال سوال این است که چطور یک نماینده وقتی بعنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی می شود، می تواند با سمت نمایندگی در صحن مجلس حضور داشته باشد و به خودش رای دهد.
https://borhankhabar.ir/vdcj.vexfuqeytsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما