شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
کد مطلب : 5410
جالب است ۰
برهان خبر - معاون رئیس شورای امنیت روسیه تاکید کرد ادعاهای مکرر ترامپ درباره اینکه می‌تواند به جنگ اوکراین با شرایط مطلوب واشنگتن پایان دهد، اشتباه است.
مدودف: پوتین است که برای پایان جنگ اوکراین تصمیم می‌گیرد نه ترامپ
به گزارش برهان خبر، «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا درباره پایان یافتن جنگ اوکراین در صورت رسیدن مجدد «دونالد ترامپ» به ریاست جمهوری، بر تعیین کنندگی مواضع «ولادیمیر پوتین» در رقم خوردن پایان این جنگ تاکید کرد.

«مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا در مصاحبه‌ای مدعی شد: «در صورتی که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آتی پیروز شود، دیگر نیازی به تداوم دادن پول‌های مالیات‌دهندگان آمریکایی به کی‌یف وجود نخواهد داشت چون او به جنگ اوکراین پایان خواهد داد.»

جانسون در مصاحبه با وبگاه «پانچبول نیوز» ادعا کرد: «اگر ترامپ پیروز انتخابات ریاست جمهوری شود معتقدم که عملا خواهد توانست این جنگ را به پایان برساند. من واقعا چنین اعتقادی دارم. من فکر می‌کنم او با ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) تماس خواهد گرفت و به او خواهد گفت که دیگر بس است.»

مدودف، نخست وزیر و رئیس جمهور سابق روسیه، در پستی در واکنش به این ادعا که در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر ساخت بر نقش تعیین کننده مواضع و گفته‌های ولادیمیر پوتین برای آنکه پایان جنگ اوکراین رقم بخورد تاکید کرد.

او در این پست خود نوشت، اگر حتی ترامپ پیروز انتخابات شود و پوتین بگوید هنوز زمان پایان جنگ نیست چه؟ اگر بگوید اوکراین باید تسلیم شود و به ناتو نپیوندد، چه؟

پیش از این دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری جمهوریخواهان چند بار در ضمن کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ادعا کرده بود که جنگ اوکراین و روسیه در صورتی که او هنوز رئیس جمهور آمریکا باقی می‌ماند اتفاق نمی‌افتاد و قصدش این است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر حتی قبل از شروع دوره ریاست جمهوری، به این جنگ در عرض ۲۴ ساعت پایان دهد.

هر چند ترامپ جزئیات بیشتری درباره هر گونه طرح صلح پیشنهادی خود برای اوکراین مطرح نکرده اما «جی‌.دی ونس»، نامزد معاونت او در ریاست جمهوری، توضیحاتی را مطرح ساخته است.

ونس ماه گذشته میلادی در مصاحبه‌ای طرحی را تشریح کرد که مطابق آن خط تماس فعلی تبدیل به یک منطقه خلع سلاح شده «شدیدا تقویت شده برای آنکه روسیه دوباره حمله نکند» خواهد شد و اوکراین یک کشور مستقل باقی می‌ماند که باید به روسیه از بابت بی‌طرفی و نپیوستن به ناتو تضمین و تعهد بدهد.

او مدعی شد که روسیه از ترامپ می‌ترسد.

پوتین در یک سخنرانی در ماه ژوئن شرایط مسکو برای موافقت با آتش‌بس در اوکراین را تشریح و تاکید کرد کی‌یف باید رسما از عضویت در ناتو چشم بپوشد و چهار منطقه‌ای که در یک همه‌پرسی در سال ۲۰۲۳ رای به پیوستن به روسیه دادند را واگذار کند.

همچنین «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا نیز گفت: «اوکراین باید برای یک توافق صلح عملی بی‌طرف، غیر متعهد و عاری از تسلیحات هسته‌ای باشد، با خلع سلاح و نازی زدایی شدن خود موافقت کند و حقوق کامل را برای شهروندان روس زبان خود تضمین کند و همچنین غرب هم باید تحریم‌هایش علیه روسیه را بردارد.
https://borhankhabar.ir/vdcb.8bsurhbagiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما