شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
کد مطلب : 2302
جالب است ۱
برهان خبر - عضو فراکسیون مستقلین مجلس با بیان اینکه آقای قالیباف خلاف وعده داده شده به نمایندگان، کاندیدای ریاست جمهوری شد افزود: قطعا نمایندگان در جلسه فردا یکشنبه مجلس، به آقای قالیباف اعتراض خواهند کرد. 
قالیباف خلاف وعده به نمایندگان کاندیدای ریاست جمهوری شد/اعتراض به کاندیداتوری قالیباف در مجلس 
مجید نصیرپور نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برهان خبر با اشاره به برگزاری جلسات مجلس در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه این هفته گفت: در این جلسات شاهد اعتراض نمایندگان به آقای قالیباف خواهیم بود چرا که  آقای قالیباف جلساتی که با نمایندگان مختلف قبل از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس مجلس داشت، صریحا اظهار می کرد که تصمیم بر این است که در مجلس می مانم و از مسیر مجلس مطالبات مردم را پیگیری کنم. 

وی افزود: وقتی ما از مشاورین وی هم سوال می کردیم که تصمیم آقای قالیباف برای ریاست مجلس و یا ریاست جمهوری چی است ؟ در جواب قطعی به ما قول می دادند که آقای قالیباف کاندیدای ریاست جمهوری نخواهد شد. 

عضو فراکسیون مستقلین مجلس تصریح کرد: با توجه به ثبت نام آقای قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری، در این چند روز پیش رو تا برگزاری انتخابات، وی حضور قابل توجهی در مجلس نخواهد داشت و این با قول و قرارهایی که فراکسیون ما با ایشان داشت، در تقابل است. 

انتخابات هیئت رئیسه مجلس روز هشتم خرداد در صحن مجلس برگزار شد و قالیباف رئیس مجلس شد اما وی شش روز بعد با حضور در ستاد انتخابات کشور برای ریاست جمهوری هم ثبت نام کرد. 

نصیرپور تاکید کرد: کاندیدا شدن آقای قالیباف، روی عملکرد مجلس تاثیر منفی خواهد داشت بخصوص اینکه نائب رئیس مجلس هم کاندیدای ریاست جمهوری شد و مجلس را دچار یک بهم ریختگی عمیقی از رهگذر این تصمیم شان کردند. 

وی با بیان اینکه به نظرم این تصمیم دقیقی نبود، افزود: آقای قالیباف به خاطر روحیه اجرایی دارند تمایل دارند در مسند اجرایی باشند ولی کمی خودداری، هم خوب است. 
 
عضو فراکسیون مستقلین مجلس اضافه کرد: وی باید بپذیرد وقتی کاندیدای نمایندگی می شود مورد اقبال بخشی از جامعه شده و وارد مجلس می شود و به همکاران خود تعهد می دهد که مجلس مستقر می شود باید به تعهد خود عمل می کرد. 
 
نصیرپور گفت: دولت مقتدر وتوانمند، دولتی است که به قانون عمل کند و قانون توسط مجلس تصویب می شود و لذا ما هر آنچه آرزو برای بهبودی وضعیت جوانان و اقتصادی کشور داریم، اگر صادق هستیم باید از طریق قانونگذاری این مسیر را پیش ببریم. 

وی تاکید کرد: ترک مجلس از سوی کسانی که از مردم برای حضور در مجلس رای گرفتند کار دقیقی نیست. بخصوص در سطح رئیس مجلس. 
 
عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: اگر یک وقت نماینده ای از شهر کوچک در مجلس حضور دارد و رئیس و نائب رئیس مجلس نیست و بخواهد مسئولیت جدیدی بگیرد، می گویند دیگران هستند و زیاد اشکالی بوجود نمی آید اما وقتی کسی در تراز ملی قرار می گیرد باید کمی خود ساختگی داشته باشد و از این شاخه به آن شاخه رفتن، باید پرهیز کند. 
 
نصیرپور افزود: مقام معظم رهبری در همین زمینه در مجلس گذشته تذکر دادند که این خوب نیست که کسی تا نیامده این مجلس را سکوی پرتاب کند برای موقعیت بعدی. 

وی با بیان اینکه قالیباف در شهر تهران که چهار میلیون رای دهنده دارد با 420 هزار رای نماینده شده، افزود: حال وی با امید به  کدام اقبال ملی وارد انتخابات ریاست جمهوری شده است؟. 
 
عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: من به ایشان متذکر شدم که در مجلس بماند و سودای ریاست جمهوری را به دیگران واگذار کند متاسفانه این اتفاق نیفتاد. 
 
پس شهادت آیت الله رئیسی سیزدهمین رئیس جمهور بر اثر سانحه بالگرد در 30 اردیبهشت امسال، برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفت. 
پس از فرصت پنج‌روزه ثبت نام کاندیداها که از روز پنچ شنبه دهم خرداد آغاز شد و در روز دوشنبه 14 خرداد پایان یافت، در مجموع 80 نفر در این انتخابات ثبت نام کردند که شورای نگهبان از ۱۵ خرداد کار بررسی صلاحیت ها را آغاز کرده است. 
انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر برگزار می شود.
https://borhankhabar.ir/vdci.uarct1aprbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما