پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
کد مطلب : 2445
جالب است ۱
برهان خبر - در راهروهای مجلس برای ریاست کمیسیونهای تخصصی مجلس رایزنیهایی در حال انجام است که تا کنون برخی از گزینه های جدی تصدی ریاست این کمیسیونها مشخص شده است. 
گزینه های ریاست کمیسیونهای انرژی، اجتماعی، صنایع، آموزش، اقتصادی و اصل 90  
به گزارش برهان خبر، مجلس شورای اسلامی دارای 14 کمیسیون تخصصی است. 

بعد از تشکیل مجلس در هر دوره و انتخاب 12 عضو هیئت رئیسه مجلس، مهمترین انتخابات دیگر در مجلس، انتخاب هیئت رئیسه کمیسیونهای تخصصی است. 

هر یک از این کمیسیونها دارای یک رئیس، 2 نائب رئیس، 2 دبیر و یک سخنگو است. 
 
کمیسیون آموزش و تحقیقات، انرژی، اجتماعی، اصل 90، اقتصادی، امنیت ملی و سیاست خارجی، صنایع و معادن، برنامه و بودجه، بهداشت و درمان، عمران، فرهنگی، حقوقی و قضائی، شوراهای و امور داخلی، کشاورزی و آب و منابع طبیعی، از کمیسیونهای تخصصی مجلس هستند. 

در پی  درج خبر «گزینه های ریاست کمیسیون برنامه،  بهداشت، امنیت، کشاورزی و عمران در خروجی این سایت در روز سه شنبه 22 خرداد، خبرنگار برهان خبر به گزینه های ریاست دیگر کمیسیونهای تخصصی مجلس دست یافت. 
 
در همین راستا در راهروهای مجلس شنیده که برای ریاست کمیسیون انرژی مجلس، مالک شریعتی نماینده تهران، غلامرضا دهقان نماینده کازرون و جواد سعدون زاده نماینده آبادان مطرح هستند. 

عباس گودرزی نماینده بروجرد و شاهرخ رامین نماینده دماوند و فیروزکوه برای ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس در تلاش هستند. 

برای کمیسیون اصل 90 مجلس هم نصراله پژمانفر نماینده مشهد و رئیس سابق این کمیسیون و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه مطرح هستند. 

سید شمس الدین حسینی نماینده تنکابن و سید فرید موسوی نماینده مراغه و عجب شیر از گزینه های ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس هستند. 

برای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم علیرضا منادی نماینده سپیدان و رئیس قبلی این کمیسیون مطرح است. 

برای ریاست کمیسیون صنایع و معادن که در این دوره مجلس پرطرفدارترین کمیسیون تخصصی مجلس بوده، مصطفی طاهری نماینده زنجان و رضا علیزاده نماینده ورزقان و خاروانا مطرح هستند. 

کمیسیون های شورا ها و امور داخلی، قضائی و حقوقی و فرهنگی  چون هنوز اعضای آن تکمیل نشده گزینه های ریاست آن مشخص نیستند.
https://borhankhabar.ir/vdcg.t9xrak9tnpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما