چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : 2588
جالب است ۱
برهان خبر - در حالی که برخی از نمایندگان در جلسه دیروز مجلس خواستار تعطیلی مجلس در هفته آینده شدند و اما اکثریت نمایندگان با این موضوع مخالفت کردند ولی  در پایان جلسه امروز مجلس برگزاری جلسات مجلس در هفته آینده در ابهام باقی ماند. 
غیبت 67 نماینده در جلسه امروز مجلس و حرفای ضدونقیض درباره تعطیلی مجلس در هفته آینده 
به گزارش برهان خبر، برخی از نمایندگان دیروز در نامه ای به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار تعطیلی مجلس در هفته آینده شدند. 

در همین رابطه علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت با اشاره به این نامه گفت: تصمیم‌گیری در مورد تعطیلی صحن در هفته آینده را به رأی می‌گذاریم و یک رأی‌گیری استمزاجی انجام می‌شود. اگر نمایندگان با این موضوع موافقت کردند در این رابطه در هیئت رئیسه تصمیم‌گیری می‌کنیم و اگر موافقت نکردند قطعا موضوع در هیئت رئیسه مطرح نخواهد شد. 

با آنکه رأی‌گیری استمزاجی در آئین نامه داخلی مجلس بیان نشده ولی از نمایندگان رای استمزاجی دریافت شد و 104 نماینده از 234 نماینده حاضر در جلسه با تعطیلی مجلس مخالفت کردند. 

بنابراین طبق اظهارات نیکزاد با توجه به مخالفت نمایندگان با تعطیلی مجلس در هفته آینده، این موضوع نباید در هیئت رئیسه مطرح شود و مجلس هفته آینده باید جلسه علنی داشته باشد اما در جلسه علنی امروز مجلس که با غیبت 67 نماینده در ساعت 8:10 دقیقه آغاز شد و در ساعت 12 به پایان یافت، حمیدرضا حاجی بابائی نائب رئیس اول مجلس که اداره جلسه را بر عهده داشت طبق رول باید زمان دقیق برگزاری جلسه در هفته آینده را اعلام می کرد اما وی گفت: برخی از نمایندگان درباره تعطیلی هفته آینده سوال کردند و این موضوع باید در هیئت رئیسه مجلس تصمیم گیری شود.ما جلسه هیئت رئیسه مجلس را تشکیل می دهیم و در این خصوص تصمیم می گیریم. بنابراین برگزاری جلسه بعدی مجلس متعاقبا اعلام می شود. 

اظهارات حاجی بابائی درباره تصمیم گیری در خصوص تعطیلی یا برگزاری جلسات مجلس در هفته آینده در حالی صورت گرفت که با توجه به اظهارات نیکزاد نائب رئیس دوم مجلس و مخالفت نمایندگان با تعطیلی مجلس، این موضوع اصلا نباید در هیئت رئیسه مجلس مطرح شود و مجلس باید هفته آینده جلسه داشته باشد.

به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیر، برخی نمایندگان خواستار تعطیلی مجلس در هفته آینده هستند تا با حضور در شهرستانها به تبلیغ برای کاندیدای مد نظر خود بپردازند.
https://borhankhabar.ir/vdce.v8wbjh8nv9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما