دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
کد مطلب : 2862
جالب است ۰
برهان خبر - نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، ۷۲ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که جو بایدن برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری از سلامت ذهنی کافی برخوردار نیست.
۷۲ درصد از آمریکایی‌ها نسبت به توانایی بایدن شک دارند
به گزارش برهان خبر، برساس این نظرسنجی جدید که به‌طور مشترک توسط شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز و موسسه مطالعاتی و تحلیلی یوگاو انجام شده است، ۷۲ درصد از شرکت‌کنندگان بر این باورند که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا سلامت روانی و شناختی لازم را برای یک دوره ریاست جمهوری دیگر ندارد.

نتایج این نظرسنجی پس از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی میان جو بایدن دموکرات و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه برگزار شد که نگرانی‌ها را درباره سلامت روانی بایدن برای ادامه فعالیت خود به‌عنوان رئیس جمهور ایالات متحده افزایش داده است.

این نظرسنجی نشان داد که ۴۵ درصد از دموکرات‌ها معتقدند که بایدن می‌بایست به دلیل نگرانی‌های پزشکی از رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا کناره‌گیری کند.

همچنین وقتی در مورد آمادگی ذهنی و شناختی دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری پرسیده شد، ۵۰ درصد پاسخ مثبت و ۴۹ درصد نظر منفی دادند.

اولین مناظره انتخاباتی که پنج‌شنبه ۲۷ ژوئن توسط شبکه سی‌ان‌ان برگزار شد، بحث‌ها در مورد توانایی بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری را تشدید کرد. به‌رغم اینکه ترامپ مزیت آشکاری به دست نیاورد، عملکرد بایدن نتوانست نگرانی‌های مربوط به سن او را کاهش دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، در بحبوحه درخواست‌های فزاینده برای خروج بایدن از رقابت‌های انتخاباتی، چیپ روی، نماینده جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس، قطعنامه‌ای ارائه کرد که در آن از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور خواست تا کابینه را برای استناد به اصلاحیه بیست و پنجم قانون اساسی ایالات متحده تشکیل دهد و به‌عنوان رئیس‌جمهور موقت از اختیارات خود استفاده کند.

در این قطعنامه آمده است که بایدن بارها و به‌طور آشکار ناتوانی خود را در انجام اختیارات و وظایف ریاست جمهوری، از جمله اختیارات و وظایفش به‌عنوان فرمانده کل قوا نشان داده است.

بر اساس اصلاحیه‌ای در قانون اساسی ایالات متحده، معاون رئیس‌جمهور و اکثریت کابینه ممکن است یک رئیس جمهور را به‌عنوان فردی ناتوان از انجام اختیارات و وظایف دفتر خود اعلام کنند و به معاون رئیس جمهور وظایف سرپرستی را بدهند.
https://borhankhabar.ir/vdcj.me8fuqeo8sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما