شنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
کد مطلب : 4416
جالب است ۰
برهان خبر - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کریدور زنگزور خط قرمز ایران است، گفت که ما بارها از طرق مختلف به کشورهای منطقه اعلام کرده‌ایم که این کریدور خط قرمز ایران محسوب می‌شود و هر گونه تغییر و اقدامی در آن با واکنش جدی و محکم ایران مواجه خواهد شد.
عزیزی: کریدور زنگزور خط قرمز ایران است
به گزارش برهان خبر، ابراهیم عزیزی در واکنش به اظهارات برخی از مقامات روسیه بر گشایش کریدور زنگزور و همراهی با آذربایجان و ترکیه در این زمینه گفت: موضوعات مرتبط با تحولات ژئوپلیتیک در کریدور زنگزور به نفع کشورهای منطقه نیست و ایران نیز به شدت با این موضوع مخالف است.

وی با اشاره به افکار متوهمانه و ذهنیات مبتنی بر تشکیل توران بزرگ از سوی برخی کشورها گفت: اساسا کریدور زنگزور یک کریدور جعلی است و ظاهرا دست هایی در کار است تا به بهانه این کریدور، از قدرت نظامی و سیاسی ایران در منطقه کاسته شود؛ به کسانی که چنین توهماتی را دنبال می کنند هشدار می دهیم که عواقب چنین تصمیماتی برای آنها سنگین و پرهزینه خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید وزارت امور خارجه این موضوع را از طریق دیپلماسی فعال دنبال کند؛ جمهوری اسلامی ایران به صورت منطقی و هوشمندانه، هیچ گاه به دنبال ایجاد تنش در منطقه نیست اما اگر کلیت ارضی و سرزمینی ما مورد طمع قرار گیرد، با قدرت خواهد ایستاد و اجازه تعرض به هیچ کشوری نخواهد داد.

عزیزی خاطرنشان کرد: منطقه قفقاز جنوبی نقش برجسته‌ای در محور اوراسیا دارد. از دیرباز حوزه تمدنی ایران بوده و تحولات مختلفی را در مقاطع مختلف تاریخی تجربه کرده و نقش بسیار مهمی در انتقال انرژی و صلح و ثبات و توازن منطقه ای دارد که ما به این موضوع کاملا واقف هستیم و تمام تحولات را به دقت رصد می کنیم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با پوتین و اردوغان مبنی بر مخالفت ایران با تغییرات ژئوپلیتیکی در قفقاز گفت: ما بارها از طرق مختلف به کشورهای منطقه اعلام کرده ایم که این کریدور خط قرمز ایران محسوب می‌شود و هر گونه تغییر و اقدامی در آن با واکنش جدی و محکم ایران مواجه خواهد شد.

عزیزی در پایان تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با جدیت موضوعات مرتبط با تحولات ژئوپلتیک کریدور زنگزور را دنبال می کند. از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه نیز انتظار می رود با حساسیت و فوریت به این نوع موضوعات که جزء مسائل مهم کشور می باشد، ورود کرده و فعالانه از مسیر دیپلماسی به حل و فصل آن بپردازند.
https://borhankhabar.ir/vdcg.q9trak9t3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما