سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
کد مطلب : 2563
جالب است ۱
برهان خبر - مجلس دوازدهم که تا کنون تنها شش جلسه علنی داشته با غیبت زیاد نمایندگان دست و پنجه نرم می کند که اگر چاره ای برای آن اندیشیده نشود، مجلس را با چالش مواجه خواهد کرد. 
افزایش غیبت نمایندگان در صحن مجلس/غیبت ها به عدد 70 نزدیک شد 
به گزارش خبرنگار برهان خبر، مجلس دوازدهم که از هفتم خرداد کار خود را آغاز کرده تا کنون شش جلسه علنی داشته است. 

دوشنبه هفتم خرداد، سه شنبه هشتم خرداد، پنچ شنبه نهم خرداد، یکشنبه 20 خرداد، سه شنبه 22 خرداد و امروز سه شنبه 29 خرداد. 

مجلس شورای اسلامی در حال حاضر 290 نماینده دارد و جلسات علنی مجلس با حضور دوسوم از نمایندگان یعنی 193 نماینده رسمی می شود. 
بررسی غیبت نمایندگان در این شش جلسه مجلس نکات جالبی را روشن می سازد. 
 
در اولین جلسه مجلس در روز دوشنبه هفتم خرداد که در واقع روز افتتاح این مجلس هم بود، جمعی از نمایندگان غایب بودند. در افتتاح مجلس همه منتخبان باید حضور می یافتند اما با آغاز جلسه از تریبون رسمی مجلس اعلام شد که «اکنون با توجه به اینکه جلسه با حضور بیش از دوسوم منتخبان طبق ماده 2 آئین نامه داخلی مجلس  رسمی است....». 
اگر دوسوم اعلام شده را ملاک حضور نمایندگان در نظر بگیریم، باید گفت در ابتدای این جلسه حدود 90 نماینده غایب بودند. 

در آغاز دومین جلسه مجلس در روز سه شنبه هشتم خرداد، 261 نماینده حاضر بودند. این بدان معناست که 29 نماینده در آغاز جلسه غایب بودند.  
 
سومین جلسه مجلس صبح روز پنچ شنبه دهم خرداد با غیبت 16 نماینده از 290 نماینده آغاز شد. 

در جلسه چهارم 34 نماینده و در جلسه پنجم هم 32 نماینده غایب بودند. 

اما در جلسه صبح امروز با حضور 221 نماینده آغاز شد. یعنی با غیبت 69 نماینده. 
نمایندگان مجلس دوازدهم که در 20 روز گذشته، بیشتر روزها تعطیل بودند و فقط شش جلسه در صحن مجلس حضور داشتند و هر جلسه هم حداکثر چهار ساعت است که البته در بعضی از روزها مثل پنچ شنبه دهم خرداد تنها 2 ساعت جلسه داشتند، از هم اکنون غیبت های آنها زیاد شده است و به 70 نفر نزدیک شده است که اگر چاره ای برای آن اندیشیده نشود، مجلس را با چالش مواجه خواهد کرد. 

اگر چه برخی از نمایندگان مثل محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و مسعود پزشکیان نماینده تبریز بخاطر کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری در مرخصی هستند اما برخی دیگر یا غیبت دارند و یا با تاخیر وارد مجلس می شوند. غیبتی که مجالس دوره های قبل، بخصوص مجلس یازدهم هم گرفتار آن بود.
https://borhankhabar.ir/vdch.-nit23nmxftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما