چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : 3341
جالب است ۰
برهان خبر - وزیر صمت در حوزه صنعت بخصوص خودرو باید برنامه داشته باشد و برای بهبود شرایط استراتژی صنعتی تعریف و طراحی کند. 
وزیر صمت در حوزه صنعت استراتژی صنعتی تعریف و طراحی کند
روح الله عباسپور نماینده بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برهان خبر با اشاره به لیست احتمالی گزینه‌های وزارت صمت که از سوی اعضای کارگروه وزارت صمت به دکتر مسعود پزشکیان ارائه و شش نفر به وی معرفی شدند، گفت: هر فردی که می خواهد وزیر صمت شود باید مولفه ها و ویژگیهایی که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس بیان کردند را دارا باشد. 
 
وی افزود: وزیر صمت که از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی می شود باید صادق، امین و کارآمد باشد و به فرموده مقام معظم رهبری از بن دندان باید به جمهوری اسلامی اعتقاد داشته باشد.  

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزیر صمت همچنیت باید فردی باشد که تحصیلات فنی داشته  و در حوزه صنعت تجربه داشته باشد. ظرفیت و قابلیت مثبت در حوزه مدیریت داشته  و گذشته و عملکرد مثبتی داشته باشد. 

عباسپور گفت: وزیر صمت نباید فردی باشد که به انقلاب، نظام و آرمانهای امام راحل اعتقادی نداشته باشد.  

وی افزود: وزیر صمت باید با مجلس و بخصوص کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تعامل مثبت و سازنده داشته باشد. 

عباسپورهمچنین به ظرفیت های ایران در بخش معدن اشاره کرد و گفت: وزیر صمت باید در حوزه معدن استراتژی داشته باشد. در سالهای گذشته در حوزه معدن کشفیات خوبی نداشتیم. تنوع معدنی زیادی داریم و باید در این زمینه برنامه ریزی و سیاستگذاری درستی داشته باشد.  

وی افزود: همچنین وزیر صمت باید در حوزه تجارت آشنائی لازم را داشته باشد و بتواند اهداف نظام و دولت در این زمینه را پیگیری و محقق کند.
 
لیست نهایی از بین بیش از ۶۵ رزومه ارسالی به کمیته، انتخاب شد که در مرحله نخست به ۱۳ نفر کاهش یافت و در نهایت با 6 گزینه جمع بندی گردید. 
در این لیست افراد زیر حائز بیشترین آراء شده‌ و شانس بیشتری برای تصدی این وزارتخانه دارند: 
 حسین اعلایی 
 حسین سلاح‌ورزی 
حسین ابویی مهریزی 
مسعود سمیعی‌نژاد 
 ولی الله افخمی 
خداداد غریب پور.
https://borhankhabar.ir/vdcc.0q1a2bq1sla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما