سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
کد مطلب : 2072
جالب است ۰
برهان خبر - دومین جلسه مجلس یازدهم حاشیه های جالبی داشت که از غیبت 29 منتخب تا شکست متکی از آرای باطله از جمله این حاشیه ها بود. 
حاشیه های جالب دومین جلسه علنی مجلس/از غیبت 29 منتخب تا شکست متکی از آرای باطله  
به گزارش خبرنگار برهان خبر، دومین جلسه مجلس رای ساعت 8:11 صبح امروز آغاز شد که این جلسه حاشیه های جالبی داشت که به قرار زیر است؛ 

-مجلس دوازدهم با 290 منتخب دیروز افتتاح شد که در آغاز جلسه امروز 261 منتخب حاضر بودند و 29 منتخب در آغاز جلسه غایب بودند. در جلسه دیروز و در مراسم افتتاح این مجلس هم جمعی از نمایندگان غائب بودند. 

-در هنگام اخذ رای برای 12 عضو هیئت رئیسه مجلس (یک رئیس، 2 نائب رئیس، شش دبیر و سه ناظر) 287 منتخب در رای گیری شرکت می کردند و سه منتخب کلا در مجلس حضور نداشتند و اصلا رای ندادند. 

-منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت که بعد از انتخابات 11 اسفند مکررا در مصاحبه های خود می گفت با تلاش شورای وحدت ۶۰ منتخب اختصاصی و ۳۰ منتخب مشترک با جریان های دیگر راهی بهارستان شدند، در صحن مجلس برای ریاست مجلس فقط چهار رای به غیر از  رای خود، کسب کرد. 

- قالیباف که در هشتم خرداد چهار سال پیش در سال 1399 با 230 رای رئیس مجلس یازدهم شد اما امروز برای ریاست مجلس دوازدهم با ریزش 32 رای رئیس مجلس دوازدهم شد. 
 
-در هنگام اخذ رای برای ریاست مجلس، پس از اعلام رای رئیس مجلس، بروجردی رئیس سنی مجلس اعلام کرد که طبق قانون باید آرای باطله هم اعلام شود که وی آرای باطله انتخابات رئیس مجلس را  24 رای اعلام کرد. این تعداد در هنگام شمارش آرای نواب رئیس به 2 عدد  رسید اما بعد از بازتاب منفی آرای باطله در رسانه ها و فضای مجازی، بروجردی دیگر برای انتخابات شش دبیر و سه ناظر مجلس رای باطله را اعلام نکرد. 

-بعد از انتخاب قالیباف بعنوان رئیس مجلس، عکس تیتر هفته نامه 9 دی متعلق به حمید رسایی که در صفحه اول 24 اردیبهشت نوشته بود«تغییر قالیباف قطعی شد»، در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت.  

-حمید رسایی و مهدی کوچک زاده 2 منتخب تندروی مجلس که برای عضویت در هیئت رئیسه مجلس تلاش زیادی کردند، از راه یابی به هیئت رئیسه باز ماندند. رسایی که برای نائب رئیسی کاندیدا شده بود تنها 35 رای از 290 رای کسب کرد. 

- بعد از اعلام نتایج ریاست مجلس، برخی منتخبان در صحن مجلس صلوات فرستادند. با ذکر اسم قالیباف بعنوان رئیس مجلس، برخی منتخبان از جمله مجتبی ذوالنوری به سمت وی رفته و پیروزی وی را تبریک گفتند و برخی هم با قالیباف روبوسی کردند. در همین راستا قالیباف و تعدادی از منتخبان به کنار صندلی منوچهر متکی دیگر کاندیدای ریاست مجلس رفتند و با وی خوش و بش کردند. 

-برای 12 عضو هیئت رئیسه مجلس در مجموع 63 منتخب کاندیدا شدند. سه منتخب برای ریاست، شش منتخب برای نواب رئیسی، 27 منتخب برای ناظری و 27 منتخب هم برای دبیری.
https://borhankhabar.ir/vdcc.mqia2bqxila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما