سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲
کد مطلب : 2080
جالب است ۰
برهان خبر - در انتخابات نواب رئیسی مجلس که 287 متخب در رای گیری شرکت کردند در شمارش آرا، 76 رای جابجا شده که با بازشماری آراء، تعداد آرای پنج داوطلب کم و به رای یک داوطلب هم یک رای  اضافه شد. 
جابجایی 76 رای در انتخابات نواب رئیسی مجلس 
به گزارش برهان خبر، صبح امروز در دومین جلسه علنی مجلس دوازدهم انتخابات هیئت رئیسه مجلس برای انتخاب یک رئیس، 2 نواب رئیس، شش دبیر و سه ناظر برگزار شد که در مجموع 63 منتخب برای این سمت ها داوطلب شدند. 

برای سمت نائب رئیسی شش منتخب داوطلب شدند که حمیدرضا حاجی‌بابایی، علی نیکزاد ثمرین، عبدالرضا مصری، حسینعلی حاجی دلیگانی، حمید رسایی و موسی غضنفرآبادی داوطلب این سمت بودند.
 
با شرکت 287 منتخب در رای گیری و شمارش آرا، در ابتدا اعلام شد که حاجی‌بابایی175، علی نیکزاد ثمرین 169، مصری 115، حاجی دلیگانی96، رسایی35، غضنفرآبادی 16 رای کسب کردند و 2 رای باطله داشت. بنابراین حاجی بابائی و نیکزاد نواب رئیس مجلس معرفی شدند. 

اعلام این نتیجه مورد اعتراض برخی از داوطلبین این سمت شد و در نهایت قرار شد تا آرای نواب رئیسی مجددا باز شماری شود. 

با باز شماری آرای این شش نامزد، اگر چه تغییری در ترکیب و نتیجه سمت نائب رئیسی ایجاد نشد اما برای پنچ داوطلب 75 رای اضافه منظور شده و یک رای هم به یک داوطلب کمتر داده شد. در همین راستا 21 رای برای حاجی بابائی، 27 رای برای نیکزاد، 19 رای برای مصری، شش رای برای حاجی دلیگانی و 2 رای هم برای غضنفرآبادی اضافه لحاظ شد و یک رای هم از آرای رسایی کم شده بود.

جدول زیر گویای این حقیقت است؛

 
با توجه به جابجایی این آرا در انتخابات نواب رئیسی، برخی از داوطلبان انتخابات دبیری و ناظری مجلس هم نسبت به آرای اعلام شده معترض شدند و قرار است تا آرای این 2 انتخابات هم باز شماری شود. 

برای انتخاب شش دبیر، 27 منتخب و برای انتخاب سه ناظر هم 27 منتخب داوطلب بودند که مجتبی بخشی پور ۱۲۰رای، احمد نادری ۱۱۲رای، روح الله متفکرآزاد ۱۰۱رای، مجتبی یوسفی ۹۸رای، محمد رشیدی ۹۷رای و اکبر رنجبرزاده ۹۵رای برای سمت دبیری کسب کردند و غلامرضا نوری قزلجه با ۱۳۰رای، علیرضا سلیمی با ۸۲ رای و سیدجلیل میرمحمدی با ۶۱ رای بعنوان ناظران مجلس معرفی شدند.
https://borhankhabar.ir/vdcb.wb5urhbggiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما