شنبه ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
کد مطلب : 3249
جالب است ۰
برهان خبر - مجلس شورای اسلامی در دو ماه گذشته بعد از یک روز کاری، پنچ روز تعطیل بوده است و در 2 ماه گذشته، تنها 10 جلسه علنی داشت. 
مجلس یک روز کار، پنچ روز تعطیل/10 روز کاری مجلس در 2 ماه گذشته 
به گزارش خبرنگار برهان خبر، مجلس دوازدهم که از هفتم خرداد امسال افتتاح شده، تا امروز که 55 روز از افتتاح آن می گذرد، فقط 10 جلسه علنی برگزار کرد و مابقی روزها تعطیل بود. به عبارت دیگر نمایندگان یک روز کار می کردند و پنچ روز تعطیل می شدند. 
این تعطیلی زیاد مجلس باعث شد که هنوز برخی از کمیسیونهای تخصصی مجلس تشکیل نشود و این کمیسیون ها بلاتکلیف هستند و حتی آن کمیسیونهایی که اعضای آنها مشخص شده تا کنون جلسه کاری نداشتند. 

البته در 10 جلسه ای که مجلس جلسه داشت، تعداد زیادی از نمایندگان هم غایب بودند و در صحن مجلس حضور نداشتند. 

به عنوان مثال در اولین جلسه مجلس حدود 90 نماینده، دومین جلسه 29 نماینده، سومین جلسه 16 نماینده، چهارمین جلسه 34 نماینده، پنجمین جلسه 32 نماینده، ششمین جلسه 69 نماینده، هفتمین جلسه 67 نماینده، هشتمین جلسه 86 نماینده، در نهمین جلسه 85 نماینده و در دهمین جلسه مجلس که در روز یکشنبه دهم تیر برگزار شد نیز 60 نماینده غایب بودند. 

مجلس فردا یکشنبه بعد از سه هفته تعطیلی جلسه علنی دارد و روز سه شنبه هفته آینده نیز مراسم تحلیف دکتر مسعودپزشکیان رئیس جمهور منتخب در صحن مجلس برگزار می شود. 

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که درپانزدهم تیر ماه برگزار شد، مسعود پزشکیان توانست با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۵۷ رای در رقابت با سعید جلیلی کرسی ریاست جمهوری ایران را برای دوره‌ای چهار ساله از آن خود کند.
https://borhankhabar.ir/vdcj.xetfuqe8hsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما