شنبه ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
کد مطلب : 3264
نصیرپور در گفتگو با برهان خبر اعلام کرد؛ 

دوشنبه زمان ارائه پیشنهادات کارگروهها به رئیس جمهور  

جالب است ۰
برهان خبر - عضو ستاد انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان گفت: مهلت اولیه کارگروههای بررسی صلاحیت وزرا، روز دوشنبه پایان می یابد و این کارگروهها باید پیشنهادات خود را به رئیس جمهور ارائه کنند. 
دوشنبه زمان ارائه پیشنهادات کارگروهها به رئیس جمهور  
مجید نصیرپور نماینده‌ سراب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برهان خبر با اشاره به تعیین مدیران و وزرای دولت چهاردهم در کارگروههای تخصصی گفت: مرحله اول بررسی صلاحیت مدیران و وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در کارگروههای تخصصی تا 2 روز دیگر یعنی تا روز دوشنبه این هفته به پایان می رسد که گزارش اولیه را باید به دکتر پزشکیان رئیس جمهور ارائه کنند. 

وی با بیان اینکه تعیین نهایی مدیران و وزرا در این کارگروهها سه مرحله دارد، افزود: البته نظر این کارگروهها وحی منزل نیست و حتی ممکن است در گزینه های پیشنهادی این کارگروهها تغییراتی داده شود. 
 
عضو هیئت موسس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از معرفی نهایی گزینه ها به رئیس جمهور، دکتر پزشکیان بعد از مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی که روز سه شنبه نهم مرداد برگزار می شود، اسامی وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم را به مجلس معرفی خواهد کرد. 

نصیرپور گفت: مجلس هم 10 روز مهلت دارد تا صلاحیت و برنامه های وزرای پیشنهادی را بررس کند و دولت جدید هم بعد از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی مستقر خواهد شد. 
 
وی با اشاره به انتشار اسامی کابینه چهاردهم در رسانه های مختلف افزود: طبیعی است که بعد از انتخابات ریاست جمهوری، گروههایی برای تعین کابینه تشکل می شود که کارشان شناسائی افراد دارای صلاحیت برای تصدی پست های وزارتخانه هاست تا از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شوند. 
 
عضو ستاد انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان افزود: قرار قطعی این کارگروهها با دکتر پزشکیان رئیس جمهور این است که هیچ خبر خاصی تا اعلام نتیجه نهایی از سوی رئیس جمهور منتشر نشود چون حیثیت و موقعیت های افراد مطرح است و انتشار اخبار در این زمینه می تواند آسیب زا باشد چرا که چند گزینه برای یک وزارت خانه مطرح و بررسی می شود اما در نهایت برای هر وزارتخانه یک نفر انتخاب می شود. 
نصیرپور گفت: اسامی که این روزها در رسانه ها تحت عنوان کابینه چهاردهم مطرح می شود، هیچ کدام قطعی نیست. البته بخشی از آنها جزو گزینه های مورد بررسی هستند.  

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که درپانزدهم تیر ماه برگزار شد، مسعود پزشکیان توانست با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۵۷ رای در رقابت با سعید جلیلی کرسی ریاست جمهوری ایران را برای دوره‌ای چهار ساله از آن خود کند.  

برای انتخاب کابینه چهاردهم با دستور پزشکیان، شورای راهبری تشکیل شد. پس از آن پنچ کارگروه سیاسی، اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی برای بررسی گزینه‌های پیشنهادی برای ارکان مختلف کابینه از اقلیت دینی و مذهبی، نخبگان دانشگاهی و تخصصی غیردانشگاهی، نمایندگان تشکل‌های تخصصی نظام‌های صنفی و سازمان‌های مردم نهاد، نمایندگان بخش خصوصی، وزرای ادوار، نمایندگان جبهه اصلاحات و اعضای ستاد مرکزی و استان‌ها تشکیل شد. کارگروه‌ها که از بیش از ۴۵۰ نفر تشکیل شده‌اند. 

این کارگروه برای معرفی هر عضو از کابینه باید به ترتیب اولویت سه تا پنچ نامزد را برای وزارتخانه‌ها معرفی کنند.
https://borhankhabar.ir/vdcg.39wrak9xtpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما