يکشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
کد مطلب : 3276
جالب است ۰
برهان خبر - در حالی که قالیباف نگفت که پزشکیان « بدون رعایت تشریفات و پروتکل‌ها در صحن مجلس حضور پیدا کرد» اما خبرگزاریها و رسانه ها در اشتباهی فاحش این عبارت و جمله را به نقل از رئیس مجلس منتشر کردند. 
اشتباه رسانه ها در انعکاس خبر حضور پزشکیان در مجلس  
به گزارش خبرنگار برهان خبر دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب صبح امروز یکشنبه به صحن مجلس رفت. 

قالیباف رئیس مجلس با دیدن پزشکیان از تریبون رسمی مجلس گفت: « امروز با آغاز جلسه علنی مجلس شاهد بودیم رئیس جمهور منتخب بعنوان فرزند مجلس که چهار دوره نماینده بودند و در پنجمین دوره که اینجا بودند امروز در صحن مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند و ما هم اینجا متوجه حضور ایشان شدیم.

بنده عرض خیر مقدم دارم به دکتر پزشکیان که هم از دوستان و هم از همکاران ما در مجلس بودند و امروز هم توفیق داریم در خدمت شان هستیم. البته با روحیات خوبی که آقای پزشکیان دارند یک مقدار تعارفات پروتکلی و تشریفاتی را هم دارد بنای جدیدی می گذارد که خوب هم است که با رفتارهای انقلابی هم سازگار است». 
 
بعد از این اظهارات رئیس مجلس خبرگزاریها در اشتباهی فاحش تیتر زدند که «پزشکیان بدون رعایت تشریفات در مجلس حاضر شد» و در خبر به نقل از قالیباف نوشتند « آقای پزشکیان با روحیات خوبی که دارند بدون رعایت تشریفات و پروتکل‌ها در صحن مجلس حضور پیدا کردند. این بنای خوبی است و به روحیات انقلابی نزدیک است». 

انتشار این جملات در حالی صورت گرفت که قالیباف اصلا چنین عبارتی را بکار نبرد و عبارت « بدون رعایت تشریفات» بار منفی دارد و بدان معناست که رئیس جمهور منتخب تشریفاتی که مجلس برای حضورش مهیا کرده را رعایت نکرد و یا به آن بی اعتنایی کرده است. 

اما حقیقت این است که پزشکیان که در حال حاضر نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی است، بعنوان نماینده در مجلس حاضر شده و نخواست مجلس برای وی تحت عنوان رئیس جمهور تشریفاتی برای وی در نظر بگیرد.
https://borhankhabar.ir/vdcj.aetfuqe8msfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما