سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳
کد مطلب : 3339
جالب است ۰
برهان خبر - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به شاخص های ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری برای مسئولین گفت: وزیر صمت باید از بدنه وزارتخانه و دارای کارنامه باشد وگرنه مجلس رای اعتماد نمی دهد. 
وزیر صمت باید از بدنه وزارتخانه و دارای کارنامه باشد/مجلس به بی تخصص ها رای نمی دهد
ابوالقاسم جراره نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برهان خبر با اشاره به لیست احتمالی گزینه‌های وزارت صمت که از سوی اعضای کارگروه وزارت صمت به دکتر مسعود پزشکیان ارائه و شش نفر به وی معرفی شدند، گفت: وزارت صمت یک وزارتخانه تخصصی است و انتظار داریم فردی بعنوان وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی شود که نسبت به فضای صنعتی کشور آشنانی و شناخت لازم را داشته باشد. 

وی افزود:ما نباید زمان را برای آشنائی یک وزیر با مجموعه صنعتی از دست بدهیم چرا که دیگر امروز فرصت آزمون و خطا نیست. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: وزیر پیشنهادی صمت به مجلس، اگر آگاهی لازم نسبت به وزارت صمت نداشته باشد، فرصت سوزی می شود و ما یک فرصت طلایی خدمت به مردم را ازدست می دهیم. 

جراره گفت: نمایندگان در بررسی هایی که برای صلاحیت وزرا و بخصوص وزیر صمت انجام می دهند، شاخص هایی را لحاظ می کنند. 

وی با بیان اینکه یکی از شاخص ها کارشناس بودن خود وزیر در حیطه مسئولیت اش است، افزود: آقای دکتر پزشکیان بر کارشناس بودن مسئولین تاکید داشت. بنابراین خود وزیر باید کارشناس در حوزه وزارتخانه باشد. یعنی وزیر صمت باید از بدنه وزارتخانه باشد و پله های ترقی را طی کرده باشد. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: وزیر صمت نباید فردی باشد که برایش برنامه بنویسند و نسبت به برنامه های نوشته شده آگاهی نداشته باشد و بعدا به مشکل بخورد و نتواند پاسخگوی مردم و مجلس باشد.  

جراره گفت: اینها نگران کننده است. باید نگرانی ها را با معرفی یک وزیر مسلط به مجلس، برطرف کرد. 

وی تصریح کرد: قطعا نمایندگان مجلس در بررسی صلاحیت وزرا به ملاک ها و مصداق هایی که مقام معظم رهبری فرمودند را مدنظر دارند. مثلا سابقه خوبی داشته باشد و سوء سابقه نداشته باشد. پاک دست باشد. توانمند باشد. اینها ویژگیهای یک مدیر برجسته است. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر واقعا فردی به مجلس معرفی شود که کارنامه خوبی نداشته باشد، به لحاظ شرعی و اخلاقی اصلا درست نیست در مسند وزارتخانه قرار گیرد و قطعا مجلس به چنین فردی رای اعتماد نمی دهد. 
 
جراره تاکید کرد: در جلسه رای اعتماد به وزرای کابینه چهاردهم حتما به کارنامه افراد توجه می شود وفرد معرفی شده  باید شاخص های مدنظر مقام معظم رهبری برای تصدی مسئولیت را داشته باشد. 
 
لیست احتمالی گزینه‌های وزارت صمت  در شرایطی نهایی و به شورای راهبری دکتر پزشکیان ارسال شد که نشان از عدم بررسی کامل و بی دقتی اعضای کارگروه وزارت صمت دارد‌. 
در این لیست افراد زیر حائز بیشترین آراء شده‌ و شانس بیشتری برای تصدی این وزارتخانه دارند: 
 حسین اعلایی 
 حسین سلاح‌ورزی 
حسین ابویی مهریزی 
مسعود سمیعی‌نژاد 
 ولی الله افخمی 
خداداد غریب پور 
 
https://borhankhabar.ir/vdcj.tetfuqethsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما